Kreatin za močno in mišičasto telo

kreatin

Danes je v družbi vseprisotna želja po zdravem in lepem telesu in napredek sodobne medicine ter različne prehranske študije so omogočile, da je pot do zdravega telesa še lažja in učinkovitejša. Seveda je za to izjemnega pomena športna aktivnost, poleg tega pa obstajajo številni športni dodatki, ki olajšajo pridobivanje mišične mase in pozitivno vplivajo na telo. Eden od njih je kreatin, še posebej priljubljen med tistimi, ki se ukvarjajo z dvigovanjem uteži, bodybuildingom, fitnesom in drugimi športi. Uporablja se za zdravljenje različnih bolezni kot so mišična distrofija, alzheimerjeva bolezen in druge, saj je bilo opravljenih več kot 200 študij, ki dokazujejo njegov velik pomen za zagotavljanje celične energije. Pomemben je tudi zato, ker znižuje dejavnike tveganja za nekatere bolezni srca, ožilja, možgansko kap in arterosklerozo, učinkovit pa je tudi pri izboljševanju kognitivnih funkcij.

Kaj je kreatin in katere vrste poznamo?

Kemijsko gledano je to derivat aminokislin, ki ga telo samostojno proizvaja 1 do 2 grama dnevno. Nepogrešljiv je pri zagotavljanju energije za učinkovito delovanje živčnih in mišičnih celic. V telo ga lahko vnesemo tudi z uživanjem rdečega mesa, vendar je za doseganje želenega učinka močnega in mišičastega telesa priporočljivo uživanje kreatina v obliki prehranskih dopolnil. Poznamo več vrst kreatina, med njimi je najbolj prepoznaven kreatin monohidrat, med seboj pa se med drugim razlikujejo tudi glede na to, kako učinkovito se kreatin absorbira v telo.

kreatin

The Nutrition ima v svoji ponudbi različne športne dodatke, ki vsebujejo kreatin, med njimi pa še posebej izstopata dva:

  • X3M Creatine Powerje kombinacija 5 vrst kreatina in ne vsebuje ogljikovih hidratov in sladkorjev, zato je primeren tudi za posameznike na dieti. Je prava izbira za vse, ki želijo povečati svojo zmogljivost, pridobiti mišično maso in moč.

  • All in 1 CREATINEje sestavljen iz 100% kreatina monohidrata in mešanice ogljikovih hidratov, ki jih telo porabi kot transportni sistem do celic. Odličen je za posameznike v fazi pridobivanja mišične mase, ki težje pridobijo kilograme.

Kreatin ima številne pozitivne učinke na telo in mišice: pridobivanje mišične mase je bolj učinkovito, omogoča intenzivnejše treninge, saj je regeneracija mišic med posameznimi serijami hitrejša, energija pa vanje prihaja v daljšem dotoku. Izboljša videz mišic, saj vanje veže vodo, s čimer delujejo bolj polne. Z uživanjem kreatina se izboljša tudi poraba ogljikovih hidratov v telesu. Za čim večji učinek pri uživanju dodatkov, ki vsebujejo kreatin, je pomemben dejavnik ta, koliko kreatina ima posameznik v telesu že pred začetkom jemanja kreatina. Največji učinek je opazen pri posameznikih, ki ne uživajo mesa, saj je pri njih že v osnovi količina kreatina v mišicah manjša. Večji učinek čutijo tudi posamezniki s pretežno hitrimi mišičnimi vlakni, medtem ko tisti s počasnejšimi ne bodo deležni tako velikega efekta v kratkem času.

 

Uporaba kreatina

Zaužitje dodatkov, ki vsebujejo kreatin, je najprimernejše takoj po treningu v kombinaciji z napitkom za regeneracijo. V primeru da se uživa večkrat dnevno v manjših odmerkih, morajo biti ti enakomerno razporejeni čez cel dan. Možni sta dve metodi za uživanje kreatina – ena z začetnim obdobjem polnjena in druga brez tega, pri čemer so pri metodi brez polnjena, ki jo izbere večina rekreativcev, zaužite količine manjše, maksimalna količina kreatina v telesu pa se doseže počasneje. Skupen čas jemanja kreatina navadno traja od 6 do 12 tednov, nato sledi premor, ki traja približno isto časa, kot je potekalo jemanje kreatina.