Probiotiki so glavna podpora imunskemu sistemu

probiotiki

Probiotiki postajajo vse bolj znan in pomemben del prehranskih dopolnil. Včasih so se ljudje prehranjevali bistveno bolj zdravo, saj so uživali domačo in nepredelano hrano. Ker se je tempo življenja v zadnjem času bistveno spremenil, čas namenjen kuhanju, pa je vse krajši, je to pomembno vplivalo tudi na naše črevesje. Črevesje je eden najpomembnejših in najstarejših organov, v katerem je kar 60% celic, ki vplivajo na imunski sistem. Beseda probiotiki izhaja iz besede pro-bio, ki pomeni »za življenje«.

Današnji tempo življenja in pomembno dejstvo, da so tudi ženske, ki so včasih skrbele za gospodinjstvo in kuhale za vse družinske člane, odšle v službo in skrbijo za vsakdanji zaslužek v družini, pomembno vpliva na zdravje in urejenost prebave.

V tradicionalnih medicinah ne poimenujejo črevesje zaman »drugi možgani«, saj so možganski živčni prenašalci neposredno povezani s črevesjem. Našo nepravilno prehrano, sluznica v črevesju takoj zazna, in zaradi nepravilnega pH nabrekne in se vname, kar sporoči preko prenašalcev v možgane. To telo zazna kot stres.

Spomnite se nepotrebnega nažiranja na kakšnem rojstnem dnevu ali zabavi pred novim letom, ko se mize šibijo od dobrot. Takrat po navadi zaužijemo ogromne količine predelanih ogljikovih hidratov, ki  zelo slabo vplivajo na našo prebavo. Zjutraj se zbudimo s težko glavo, utrujeni, nič  se nam ne da. Probiotiki nam takrat lahko zelo pomagajo. Črevesna flora je namreč porušena, postanemo živčni, žalostni, napeti, jezni, smo zaprti ali imamo napihnjen trebuh, morda smo dobili celo drisko ali pa bruhamo. Vse to so posledice nepravilne prehrane, prenažiranja, ki se ga danes poslužuje zelo veliko ljudi. Redna in zdrava prehrana, ki zagotavlja, da se probiotiki v telesu razvijajo sami, zahteva čas, ki pa si ga marsikdo noče ali ne more vzeti. Prioritete si je danes marsikdo postavil drugače kot bi jih narava. Premalo se gibamo, spat hodimo ob neoptimalnem času. Temu zelo sledijo vzhodnjaške kulture.

prehrana

Velikokrat priporočajo pitje jabolčnega kisa, marsikdo pa ne ve, zakaj. Kislina jabolčnega kisa namreč pospešuje absorpcijo hranil, saj jabolčni kis vsebuje kislino, ki pospešuje razvoj probiotikov v črevesju. Seveda mora biti kis domač, najbolje kupljen pri kakšnemu kmetu ali na tržnici.

Kdor ne prenaša okusa jabolčnega kisa, si lahko pomaga s probiotiki v kapsulah.

Nepogrešljivi, če ne celo obvezni, so v času jemanja antibiotikov, saj le ti pobijejo ne samo škodljive bakterije, temveč tudi dobre. Nemalokrat, se kot stranski učinek jemanja antibiotikov pojavi driska in slabo počutje, zato so probiotiki takrat sestavni del zdravljenja. Jemati jih ne smemo istočasno, pač pa nekaj ur kasneje, saj drugače antibiotik uniči probiotike.

Mnenja o uporabi in kvaliteti probiotikov se sicer krešejo in že prav žalostno je, da zdravnik ob tem, ko predpiše antibiotik, ne predpiše poleg antibiotika še enega probiotika, na račun zdravstvene blagajne seveda. Jasno je namreč in to zdravniki vedo, da je vpliv antibiotika takšen, da uniči v bistvu vse bakterije, tako slabe kot tudi dobre. S tem, ko bolnika ne usmeri na jemanje dobrega probiotika, avtomatično povzroči, da se bo  pri pacientu pojavila nova težava, zaradi katere se bo spet znašel v ambulanti. Marsikateri bolnik tega ne ve, je pa res, da marsikomu nakup probiotika predlagajo v lekarni, kjer pa ga precej pacientov zavrne, saj je potrebno plačilo. In ljudje gledamo kratkoročno in dokler ne doživimo posledic na lastni koži, pač ne verjamemo in le redki investirajo v svoje zdravje.

Nepogrešljivi so probiotiki tudi na dopustu. Ob menjavi okolja ima marsikdo še večje težave s prebavo. Čeprav si lahko marsikaj olajšamo z uživanjem dobrega probiotičnega jogurta za zajtrk, pa je po navadi mastne in težke hrane ter pijače na dopustu enostavno preveč, da bi jo lahko črevesje pravilno predelano in izločilo odpadne snovi. Probiotiki bi morali biti del preventivne kure, ki so jo privoščite pred dopustom. Obvezni del opreme pa morajo biti, v kolikor se odpravljate na daljše potovanje, kjer bistveno zamenjate klimo. Naj vam lastna malomarnost in slaba skrb za lastno zdravje ne pokvarijo prijetnega doživetja in spoznavanja novih krajev širom sveta.

Na trgu se pojavljajo različni proizvajalci probiotikov, dobite jih lahko v lekarnah in specializiranih prodajalnah. Dobri probiotiki so tisti, ki vsebujejo vsaj milijardo živih bakterij. Zaradi stabilnosti sevov morajo biti v obliki kapsul.

Svetovalci s področja zdravega prehranjevanja priporočajo spomladansko in jesensko kuro, ki naj traja približno en mesec. Na tak način boste skrbeli za zdravo črevesje skozi celo leto. Probiotiki so lahko samo podpora k sicer zdravi in uravnovešeni prehrani. To si boste zagotovili z uživanjem polnozrnatih žitaric, sveže mletega lanenega semena, sadja in zelenjave, stročnic, zato si jih v času sezone privoščite kar največ. V zimskem času pa si le privoščite kislo zelje, kefir, sirotko, vložene kumarice, pa tudi temno čokolado, ki vsebuje zelo veliko kakava.

Pravijo, da posejati dobre seve pomaga samo kratek čas, če jih ne boste negovali in vzdrževali, kot to počnejo vrtnarji s svojo travo.

Spremljajte našo spletno stran, saj boste našli veliko različnih nasvetov in izdelkov za vaše dobro počutje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja