Kako cenimo našo zastavo

19.02.09 21:59

(objavi kot novico)

Na tem portalu je bilo objavljenih že kar nekaj domoljubnih tem, nobene pa še o naši zastavi.

Že dolgo od tega, ko sem v vojski prvi iz nače čete lahko obesil zastavo, opazujem, kako slovenci spoštujemo lastne simbole.

V mojem kraju kjer živi okoli 1500 prebivalcev, je bilo ob zadnjem prazniku obešenih 5 zastav: na kulturmem in gasilskem domu, pred mrliškimi vežicami in dve na zasebnih hišah (ena na mojem balkonu). Mislim, da bi se lahko tukaj zgledovali po drugih narodih, ki svojo prepoznavnost gradijo na najvidnejšem državnem simbolu. Če samo pogledamo ZDA, povsod zastave, ni filma, ki nebi v prvih petih minutah vsaj enkrat pokazal zastave, lahko bi se zgledovali tudi po  naših sosedih... Prepričan sem, da tujec, ki prečka našo deželo od Karavank do Obrežja ne vidi niti dveh zastav (če odštejemo tiste na mejnih prehodih)...

Poleg tega, da jih ne obešamo preveč radi, so med obešenimi vsaj vsaka tretja narobe obešena,

 

(vir skavti.videmcan.si/dogodki.html)

En primer sem napačno obrnjene zastave sem opazil celo na sedežu ene izmed gorenjskih združenj veteranov vojne za Slovenijo, v hotelu blizu Bled (recepcija in parkirišče), da ne omenjam razporeditev zastav v vrsti (častno mesto zastave...)

Nekateri se hvalijo s tem, kako promovirajo našo domovino, pa še služili bi radi; (ja, Primož, grb je na levi če kažeš zastavo kameram), pa da o navijačih niti nebi izgubljal besed...

(vir: http://www.delo.si/clanek/65590)

 

Nekateri spet obešajo strgane in sprane zastave:

 

Veliko je primerov nepravilnih velikosti in oblike zastave:

in še in še bi lahko našteval.

Pa še nekaj bližnjic, če koga zanimajo pravila:

 http://www.ukom.gov.si/slo/slovenija/drzavni-simboli/zastava/

http://www2.gov.si/zak/zak_vel.nsf/zakposop/1994-01-2392?OpenDocument

Skratka, dokler sami ne bomo spoštovali svojih simbolov, se mi zdi, da se nimamo pravice zgražati, ko nam na športnih prireditvah zaigrajo slovaško himno...

Komentarji

Nejc 2, tu se vidi naša zrelost in pripadnost domovini. V stari "jugi" je bila velikost zastave prepdpisana, prav tako datumi ob katerih se je morala zastava izobešati. Ker so bile napovedane sankcije, je bil red. Demokracija pa :)???    

BJONDA, 19.02.09 ob 22:33

Na vseh stavbah državnih organov visijo zastave. Prav tako velja en predpis, da se ob državnih praznikih izobeša zastava.     

Demie, 19.02.09 ob 22:40

Tudi pri nas so natančni predpisi (glej linke ki sem jih dodal blogu), točno je določeno razmerje stranic zastave, barve, velikosti grba, pravilnega obešanja (edina težava je v postavitvi grba pri pokončno obešeni zastavi, takrat namreč grb leži, kar v heraldiki pomeni smrt lastnika grba ali njegovo vdajo)... V glavnem pravila so znana...    

Nejc, 19.02.09 ob 22:42

Nejc,verjameš ali ne,za vsak državni praznik obesim zastavo.Res pa tudi v Rušah ugotavljam,da visi ob praznikih malo zastav.    

mirko, 20.02.09 ob 06:47

Tudi sam ob vseh državnih praznikih obesim zastavo, tako da se s tabo glede tega popolnoma strinjam. Ne strinjam se pa s celotnim člankom, predvsem pa s tem da je Kozmus na olimpijadi osramotil zastavo, pa da bi rad zaslužil al ne vem kaj...neumnosti pišeš    

Marko Kodelja, 20.02.09 ob 08:34

Poglej kako je obrnil zastavo...    

Nejc, 20.02.09 ob 09:10

Nejc popolnoma se strinjam, da imajo državljani v večini mačehovski odnos do simbolov. Celo tisti, ki bi MORALI skrbet za izobešanje zastav ob praznikah. Poglejmo samo koliko šol izobesi zastavo, ko bi jo morali, gasilski domovi eni imajo stalno izobešeno, ki je že zbledela, na pol droga, zavita okoli droga. Sam sem že urgiral, da se popravi pa nobenmu nič. Sam jo vedno izobesim, ko je potrebno res, da zaradi ker sem dolžan saj po funkciji zadnje dve leti prej je nisem imel. Kako povedat državljanom, da naj si kupijo zastavo in jo izobesijo saj imajo komaj za kruh. Bi pa morala država podelit tistim zavednim Slovencem, ki jo želijo imet. Za vsako nespoštovanje simbolov sledi kazen samo izvaja se ne.    

Dugi, 20.02.09 ob 09:34

Nejc ima prav; po mojem so državni simboli "sveti" in tako jih je treba tudi obravanvati. V tem smo Slovenci kar precej malomarni. Zanimivo je, da so najbolj navezani na n. simbole v državah, kjer sploh ne obstaja državna narodnost, kot v ZDA in Švici. Nikoli ne bom pozabil prijetnega presenečenja, ko sem bil v Švici, kjer pred mnogimi domačijami stoji drog in na njem švicarska zastava vse dni v letu. Pri nas jih pa še za praznike ne izobešamo. Mogoče je delno vzrok tudi v tem, da so zastave v trgovini pregrešno drage. Vsaj včasih so bile; namreč, ko sem jo hotel pred približno dvemi desetletji kupiti je takrat, primernega formata, stala cca četrtino poprečne slovenske plače. Kako je danes sicer ne vem, bi pa bilo dobro, da bi naša stranka SD, naročila, četudi na Kitajskem, nekaj deset tisoč naših kvalitetno izdelanih nacionalnih zastav in jih dala v prodajo zgolj s pokritjem stroškov. S tem bi se tudi nekoliko izkupila za katastrofalno opuščanje nacionalnih simbolov in trkanja na nacionalna čustva volilcev mad volilno kampanjo. Vse druge stranke so nas tu povozile; mi pa kakor, da se sramujemo slovenstva. Poglejmo samo kako so Hrvati ponosni in klovnovsko pisani s svojimi rdeče-belo obarvanimi oblačili na vsaki športni prireditvi.     

Bogdan Škofljanc, 20.02.09 ob 09:48

Bogda ja je tako. Škoda, da nimam pri roki računa, ko sem kupil namizno zastavo za potrebe obiska predsednika Turka. Še večje presenečenje me je čakalo, ko sem je iskal po knjigarnah in trgovinah. NE IN NE je najdet, da bi prodajali. Pol končno v eni izmed mnogih knjigarn in to tazadnjo ali edino. Mislim, da je stala z stojalom okoli 30,00 €. Bogdan ja tu nas Hrvaška povozi totalno in še marsi kateri. Vedno povdarjam našim članom: Cenimo se sami in pol lahko pričakujemo, da nas bodo cenili tudi drugi.    

Dugi, 20.02.09 ob 10:28

Nekateri imamo državne simbole za heraldična skrapucala, in ob njih ne moremo zadrhteti in začutiti posebnih čustev, na to pa nihče ni pomislil.
pač problem je da smo in grb in zastavo sprejeli ob osamosvojitvi, kar je čudno glede na to, da smo tako zgodovinski narod, da je pol Italije in četrtina Tokia, naša.
Takrat nismo veeli kaj dati, pa smo naredili neko tako na pol rusko skoraj v celoti slovaško skrapucalo in zamenjali lepo himno s pijanskim napevom.
Če se mene vpraša bi morali imeti in zastavo in grb takšna kot smo jih imeli v SFRJ.Le zvezdo bi zarad politične korektnosti in evrolakajstva lahko pofarbal v EU modro    

Miran Perišin, 20.02.09 ob 10:30

Kakršna koli že je NAŠA JE. Ne rabim zadrhtet in čutiti emocije zaradi izgleda pač zato ker je Slovenska in pod to zastavo smo se osamosvojili. Vedno bi bil nekdo, ki bi kaki drugi obliki nasprotoval in želel drugačno.. Imamo je in bodimo ponosni, ker je naša.    

Dugi, 20.02.09 ob 10:50

Miran Perišin,

tvoji kometarji so an robu neokusnosti, ki po mojem izhaja tudi iz nevednosti. prešernova Zdravicda ni slovenska himna, to je le Premrlova uglasbitev mislim, da sedme kitice Prešernove:

Žive naj vsi narodi,
ki hrepene dočakat' dan,
da koder sonce hodi
prepir bo iz sveta pregnan,
da rojak prost bo vsak,
ne vrag, le sosed bo mejak.

Kaj je v tej kitici pijanskega, razen za koga, ki je preveč spoznaval opojne substance?

nacionalne barve slovenske zastave so nastale leta 1848 v pomladi narodov in naraščajočega panslavizma, ki je veliko pripomogel k nastanku nacionalen samozavesti Slovnecev. Grb resda ni heraldična mojstrovina, na zastavi pa je pristal, zato, da ne bi bila enaka kot domobranska zastava med NOB.

Kljub temu grb izraža pozirivno simboliko in vse troje, himna, zastava in grb, so nacionalni simboli, ki jih zreli ljudje spoštujejo, ne glede, kaj si mislijo o estetski plati.

Menjavo državnih simbolov vsake par let pa predlagajo samo nezreli osebki, ki imajo preveč težav sami s sabo.

Nejc je morda preveč emocionalno zastavil svoj zapis, vendar je opozoril na napake, ki bi si jih morali bolj vzeti k srcu in paziti, da se ne ponavljajo.
    

IvanIvanovich, 20.02.09 ob 10:51

IvanIvanovich, menim, da si zadel žebljico na glavico. Simboli so atkšni kot so in takšne spoštujemo. Ko ob kakšni svečani priložnosti zaplapola naša trobojnica in k temu še zaigra "Zdravljica" me spreleti nekaj po telesu in začutim nekaj v grlu.
Resno pa mislim, da bi morala SD nekaj storiti za večje spoštovanje državnih simbolov in za cenejši pristop do njih.    

Bogdan Škofljanc, 20.02.09 ob 13:11

Kar je NAŠE JE to je tudi naša zastava. Jaz je ne obesim samo za praznike, v stanovanju imam obešeno oboje "zastavo in Slovenski grb in ponosen sem na to...ker je naša!!!    

rajko gačnikar, 22.02.09 ob 11:50

Doma zastave nikoli nismo obesali, niti je sam nikoli ne (bom). Americani jo pac morajo, ker so konglomerat raznih narodov in kultur in rabijo neko stvar, ki jih povezuje skupaj.

Ne obsojam nobenega, ki zastava obesa, ampak meni najbol znana raba zastave je "Glej sosed, pri meni visi, pri tebi pa ne more, ker navijas za Hajduk" .... malo karikiram....    

Fabijan Purg, 22.02.09 ob 23:46

Menim, da je prav, da imamo en pozitiven odnos do državnih simbolov. Sama glede obešanja zastave sicer nisem najbolj vestna, ampak vedno jo pa obesim za 1. maj.    

Demie, 23.02.09 ob 06:32

sami patrioti inu borci, čestitam, mogoče se boste nekoč morali izkazati z zastavo v roki, Ivanovića bi se pa jaz oreng pazil, ko bi mi bil za hrbtom.
Drugače pa.
Imeli smo zastavo in himno, ki je sprožala domoljubne občutke,
Žive naj vsi narodi je pa bila pesmuljica, ki smo jo leta 1988 prepeval na portoroškem pomolu omamljeni od slovenske nacionalne pijače in s tem provocirali sedanje naše člane, v policijskih uniformah.
    

Miran Perišin, 23.02.09 ob 12:28

M. Perišin, moje "delovno" ime na redbooku je IvanIvanovich s ch, ker č-ja redbook ne sprejme (!!!!!!!!!). To, da si napisal Ivanović z mehkim ć-jem, pa je subtilna nezavedna informacija, ki kaže na tvojo strpnost in svobodomiselnost.

Stopnja tvoje klulturnosti pa je enaka sintagmi "ničelna rast". Vsi vpijejo, da imajo rast, čeprav ničelna rast nič ne pomeni oz.pomeni preprosto padec, tako boš verjetno tudi ti vpil, da si kulturen, čerpav si z odnosom do Zdravljice pokazal, da nisi. Ti pa priznam, da si "ničelno kulturen". V kakšnbem agregatnem stanju se ti dereš Zdravljico, ni moj problem, me je pa sram zate.

Očitno imaš fobijo do mehkega č in je značilno, kako ljudje s fobijami takoj začnejo razmišljati, kaj se jim dogaja za hrbtom. Verjetno, ker s tem nimajo razčiščenih pojmov in jim superego dela v nadurah, da jim kontrolira id. Kar sproža konflikte, ki se odražajo v agresivnih reakcijah.

Sicer pa bil moj vzdevek Ivan Ivanovič, zaradi vseh tistih, ki nočejo priznati, da so naše predniki prišli iz ukrajinskih step in trdijo, da so bili tu že pred neposrednimi potomci Adama in Eve.

Sam sem rabil nekaj življenjskih izkušenj, da sem začel razumeti Prešernove pesmi, ti jih ne boš nikoli.    

IvanIvanovich, 23.02.09 ob 14:33

Pazi da se ne boš razpočil od omike in kulture.
Vseeno bi se pazil če bi imel tebe za hrbtom, janičar.    

Miran Perišin, 23.02.09 ob 16:35

Ah, vidim, da ničelna stopnja ni primerna zate. Bolj kaže na negativno rast, karkoli že to pomeni.


Veš, kaj pomeni janičar? Ali si mislil napisati Jančar, pa imaš težave s slovnico?    

IvanIvanovich, 23.02.09 ob 21:23

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.