Je znanje res vrednota

02.03.09 21:52

(objavi kot novico)

Danes so učenci izvedeli kaj bo tretji predmet na Nacionalnih preverjanjih znanja (NPZ). Jih tako malo gledam in kaj opazim? Vsem se po domače povedano "fučka".

Postavi se mi vprašanje ZAKAJ je tega sploh treba? Gre namreč za preverjanje znanja učencev po koncu 9. razreda. To je super ideja. Jaz podpiram takšna preverjanja, ampak v čem je finta.

Bivši minister Zver je nastavil NPZ kot nekakšen skandinavski model. Učenci dobijo samo procentualne podtake o dosežku. Toda ta dosežek se jim nikjer ne upošteva. Poanta tega bi naj bila, da bi se učenci učili sami, brez zunanje motivacije in bi svoje znanje sami vrednotili. Da bi znanje bilo neka vrednota v družbi. Toda vse to je samo lepa ideja. Če ni ocene in če rezultat preverjanja ne vpliva na nadalnje šolanje, ga učenci in tudi starši ne jemljejo resno. Učenci so v mesecu maju že čisto "avt". Še posebej tisti, ki vejo da so že vpisani na željene srednje šole.

In znanje jim ne pomeni, razen nekaterim svetlim izjemam, nič! Znanje za njih ni vrednota! Njihove vrednote so: skuter, dobra obleka, mp4, zabava, denar ... Pogledati je potrebno samo darila ob birmi. Poznam primer, ko je učenka za birmo dobila 14 dnevno potovanje v Anglijo kjer bi se učila angleškega jezika z vrstniki iz vse Evrope. Pa takoj so jo zasmehovali in govorili "kako brezvezno darilo". Face so izpadli tisti z najmanj 1000€ denarnih daril, skuterji ...

Kam je šla družba? Kdo je kriv? Kje delamo napake? Kje je rešitev? Iskreno ... ne vem!

Po drugi starni pa takšen zgrešen način preverjanja znanja "požira" ogromno denarja. Za to da učenci oodajajo prazne liste in se delajo norca iz testov, gre ogromno denarja, ki bi ga drugje krvavo potrebovali.Tu je potrebno plačat učitelje sestavljalce, komisije, nenazadnje prevoze testov, papir, ure nadomeščanja za odsotne učitelje, učitelji, ki se vozijo popravljat NPZ na druge šole dobijo povrnjene potne stroške, malico ... Po koncu testiranja delajo strokovnjaki analize, oragnizirajo se predavanja, posveti, izobraževanja na to temo ... VSE TO STANE IN TO OGROMNO! Varčevati pa se mora na kredah, šolskih kopijah, ekskurzijah ...

Torej ogromno denarja za sistem, ki ne prinaša odnosa do znanja kot vrednote za boljše življenje, je samo instrument, ki ga lahko ravnatelji uporabijo za različne manipulacije nad podrejenimi (učitelji).

Upam, da bo naš minister ustvaril kakšen boljši način preverjanja znanja učencev. Sem absolutno za prevrjanje znanja ampak naj ima neko korist, naj nekaj pomeni ali pa ga naj ukinejo in denar namenjen za NPZ raje "pretočijo" v kaj drugega, ni nujno v šolstvo.

Komentarji

Tudi jaz upam,da bo minister Lukšič popravil napake,ki jih je storil prejšni minister.    

mirko, 03.03.09 ob 07:22

Se spomnim obdobja "za železno zaveso", ko sem hvalil našo mladino(Titovo) in jo primerjal z nekaterimi državami Evrope in pa predvsem "imperialisti", saj so tam imeli tako imenovano demokracijo. Kaj je že to? Tisti, ki imajo lahko zapravljajo vse vprek in razvajajo otroke. Enakost v čem? Šolstvo se sčasoma tudi pri nas postavili na glavo.
V 60-tih letih sem imel sošolca, ki je obiskoval gimnazijo v NY. Kar je pripovedoval ni nihče verjel. Učenci so zakon, učitelj pa nič vreden in se nihče zanj ni zmenil. Doma so se zaradi, nenadnega streljanja, pokanja skrivali pod mizu v kuhinji. Takoj sem spregledal to je ta opevana Amerika. Čeprav so mi njihovi programi šolanja všeč, razen tega, da o ostalem svetu vedo zelo malo.
Pri nas se vsakih nekaj let spreminjajo programi in kaj nastaja - vsi ki sodelujete v tem izobraževalnem sistemu, veste bolje od mene,saj sem kljub veselju do dela ušel iz prosvete zaradi slabih plač. Ali je danes kaj bolje, pa toliko denarja se tam obrača?
    

nikola, 03.03.09 ob 07:23

To je tudi en od problemov v šolstvu. Prevzemajo se metode iz drugih držav in to brez prilagoditev na razmere pri nas. Prevzema se tudi takšne stvari, ki so bile v drugih državah zelo slabo ocenjenje in so dale slabe rezultate. Druga zadeva je, da se uvajajo novosti,se ne izpeljejo do donca, ker se že gre z novimi idejami v program. Sploh ne vidimo rezultatov ene stvari,že moramo delati druge.
Kot, da so otroci poiskusni zajčki.    

Aleš, 03.03.09 ob 08:32

NPZ je edini vseslovenski način preverjanja znanja. Zato naj ostane.
Kakšen pa naj bo, je stvar diskusije. Vsekakor ga je treba (in da se ga!) poceniti. Že to, da bi učitelji sami vrednotili teste na svoji šoli, bi bila pocenitev.
Drugo pa so (izobraževalne, družbene, ...) vrednote. Teh pa nobena šola ne more spremeniti (in jih tudi z odpravo NPZ ne bomo).    

Lipe, 03.03.09 ob 13:13

Lipe, že na študijskih iz GEO in ZGO smo debatirali o tem. Ampak tako nastavljenje NPZ kot so sedaj nihče ne podpira!    

Aleš, 03.03.09 ob 17:19

Škoda ker NPZ ni vsako leto, 4 x letno. Pa da se potem rezultati tudi upoštevajo. Hitro se namreč izkaže kje se dela dobro in kje slabo. Jasno, z upoštevanjem razlik med učenci.

Tako kot je sedaj je pa res samemu sebi namen.    

Marko Pavlišič, 03.03.09 ob 18:37

Ja sej preverjanje bi blo potrebno. Vsaj po koncu vsakega triletja in to obvezno. Tak način kot pa je to sedaj, pa nima nobenega smisla, pa še drago je!    

Aleš, 03.03.09 ob 19:24

a PA VESTE KATERI PREDMET JE LETOS NA NPZ????????????

TELOVADBA! HMMMMMMM

PA LEP POZDRAV!    

Aspazija, 03.03.09 ob 20:43

Ja sej jih je več. V izboru so etika, telovadba, biologija pa angleščina. Mi imamo telovadbo. In glej ta nesmisel. NPZ bo večino iz teorije telovadbe a ni niti enega učbenika, DZ ...    

Aleš, 03.03.09 ob 20:53

Kaj je narobe s telovadbo? No, če bo res večino iz teorije, potem bi dal pa tistim, ki so si to zmislili maraton tečt. Pa ne teoretično, ampak praktično, v hrib, po najbolj vročem soncu.

Sam bi sicer najraje imel fiziko :-))    

Marko Pavlišič, 03.03.09 ob 23:21

Meni se je pa zdel Gabrov sistem čisto OK. Konec 8. razreda je učenec pisal iz MA in SL, maksimalno točk iz obeh predmetov si lahko zbral 80. To si ti je upoštevalo pri vpisu v srednjo šolo, kjer je bil omejen vpis. Sistem je bil pregleden, ker preostale točke si zbral z ocenami od 5. - 8. razreda in še eventualne dosežke iz tekmovanj (Cankarjevo, Pregljevo, Vegovo.. priznanje). Jaz prisegam na osnovne predmete: MA, SL, AN, ker vsi drugi predmeti v srednji šoli startajo od začetka.

Če se še prav spomnim, so nas pa učili, da sta FI in filozofija temeljni vedi, vse druge znanosti so se razvile iz teh dveh.    

Demie, 04.03.09 ob 06:55

Citat: "Hitro se namreč izkaže kje se dela dobro in kje slabo"

Ta "izkaz" ni čisto jasen, ker ne merimo vstopne ravni, ampak samo izstopno. (enako je tudi z gimnazijsko maturo)
Poleg tega na rezultat pri NPZ zelo vpliva družinsko okolje (tako negativno (zlom pri prvem zunanjem preverjanju zaradi strahu) kot pozitivno (v šoli pridobiš le del znanja, ki se preverja na NPZ)).
Motiviranost učenca za NPZ, ki ne odloča o ničemer - celo pri vpisu na srednjo šolo šele v tretjem koraku, je majhna.    

Lipe, 04.03.09 ob 07:49

Glej Lipe. Kaj pa prvo pogledajo ravnatelji? Kje je šola. Ko se zberejo podatki vseh šol v Sloveniji pa se ne vidi iz kakšnega okolja je šole. Vidi se samo ali si pod črto ali nad črto državnega povprečja! In to je merilo vsega! Čeprav nam lepo razlagate, da se rezultati ne smejo primerjati ...     

Aleš, 04.03.09 ob 10:42

Marko se strinjam s tabo. Telovadba je tudi pomembna. Samo je ta sistem nepravičen. Zdaj morajo vsi učenci delat NPZ iz telovadbe! Meni osebno bi bilo prav hudo, če bi moral delati preverjanje iz gimnastike. Bi verjetno bil na 10%.
Včasih je bilo boljše. Obvezno preverjanje iz SLO in MAT, tretji predmet pa si je izbral učenec sam. Izbral si je tisto kar obvlada, v čem je dober, v čem izkazuje znanje! In to je prav, ker šola bi naj bila izbirna in učenci bi naj pokazali znanje.
Zdaj pa je prisiljen bit muzikant ali pa fuzbaler pa če je totalni glazbeni ali motorični debil. Toliko o izbirnosti šole!    

Aleš, 04.03.09 ob 10:46

Aleš, a to da pa nekdo, ki ima težave z matematiko mora delati matematiko je pa ok? Pa jaz, ki sem antitalent za jezike, da sem moral delat jezike?

Ljudje smo si pač različni. Get over it.

    

Marko Pavlišič, 04.03.09 ob 13:40

Lipe, če bi imel testiranje tkao kot sem jaz predlagal, bi imel tako vsopno kot izstopno raven.     

Marko Pavlišič, 04.03.09 ob 13:42

Js sm trenutno dijak četrtega letnika splošne gimnazije...in vam povem...dihat ne morem, toliko je obvzenosti pred maturo. Seveda nisem izjema, tako se nam godi večini. Pa ne da bi bila snov težka ali, da bi je bilo preveč...ne. Slaba organiziranost. Primer: Nekajkrat sem že moral na isti dan pisati dva testa, čeprav po zakonu ne bi smel. Sem to povedal obema profesorjema, pri katerih sem pisal, pa sta se enostavno požvižgala na ta zakon. To z maturo in ta boj za točke mi ni najbolj všeč. Raje bi imel nazaj sprejemne izpite. Pa bi se z večjim veseljem učil tisto, kar me res zanima, ne pa da vsi zgubljamo glavo zdaj, na pomlad. Tako je bilo tudi še v oš. K sreči sem bil še v osemletki. Devetletka se mi zdi res nepotrebna. Ne vem, kaj je bilo narobe z Gabrovim sistemom, ki je bil bolj sproščen kot je ta današnji. Konec osnovne šole sem imel eksterna preverjanja. Konceptno podobna zadeva kot zdaj NPZ, se mi zdi (če se motim, me prosim popravite). In res, ker ni bilo veliko omejitev, je 80% moje generacije to vzelo za šalo ---> potrata denarja. Pisati bi jih mogoče morali samo tisti, ki imajo omejitev. Ampak zdaj so stvari drugačne. Kakorkoli...moti me da nebrzdana dirka...kdo ima boljše ocene, ima več točk. Zakaj? Da se bo lahko vpisal na medicino, farmacijo, whatever...nekaj strašno profitnega. Tu pa smo spet pri problemu vrednot, ki na žalost pri (VELIKI!!!) večini mladih bazirajo na denarju. Menim, da bi bilo res dobro, da malce ustavimo konje. Da nehamo gledati samo na točke, ter se osredotočimo na to,kar nas res zanima, kar res želimo znati. Če ne bomo vrednot mladih vsaj malce spremenili v šoli, jih ne bomo nikjer. Dragi kolegi, že tako sem dolgovezil, zdaj pa vas zapuščam, ker jutri spet pišem test, naslednji teden pa kar tri:) Lp    

Domen Babič, 04.03.09 ob 15:40

Domen, pa si morda kdaj razmišljal o tem, da se ne bi učil za teste?

Veliko lažje je, če pri sebi razčistiš za koga se učiš. Za SEBE!    

Marko Pavlišič, 04.03.09 ob 17:49

Marko, hvala za predlog. Sem že razmišljal v tej smeri, a če se želim vpisati na željeni študij, moram izdelati letnik ter narediti maturo...klinc:)    

Domen Babič, 04.03.09 ob 17:57

Domen, kaj jamraš, veš kako Ti je lepo. Kar nostalgija me zagrabi, če se spomnim svojih gimnazijskih let. Najlažje se je učiti. V službi moraš znanje še znati uporabljati in se seveda stalno učiti.

Četrti letnik pa res ni težak, za maturo se pa itak celo leto pripravljate. Želim Ti uspešen zaključek.     

Demie, 04.03.09 ob 18:45

Draga Demie, tvoje besede imajo svojo težo, moje pa tudi. S tabo se strinjam, a ne v celoti. Verjemi, časi so se spremenili. Tako pravi tudi eden naših profesorjev, ki ima sedaj hčerko v gimnaziji. Res pa je, da je služba največkrat večji zlodej;)    

Domen Babič, 04.03.09 ob 20:42

Ko bo Domen naredil zrelostni izpit, bo mogoče dojel, da šola ni brezplačna samopostrežba, kjer jemlješ tisto, kar ti je všeč in zavrneš, kar ti ni.    

LIgor, 07.03.09 ob 12:48

Llgor, saj vem, da ni. Zato se pa seveda še trudim dalje. Pravim samo, da bi lahko bilo manj obremenjujoče, z malce boljše organiziranosti. Nič drugega.    

Domen Babič, 10.03.09 ob 06:07

Domen, samo ti se moraš bolje organizirati, pa bo šlo z lahkoto.     

Demie, 10.03.09 ob 07:03

Prav imaš, Demie. Ampak, saj niti ni važno, kako gre meni v šoli. Gre se za to, da bi morala šola biti malce bolj vzgojna, ne samo izobraževalna ustanova.     

Domen Babič, 10.03.09 ob 15:59

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.