Upor proti okupatorju prinesel Primorsko

11.05.10 18:20 | osvobodilna fronta arbitražni sporazum

(objavi kot novico)

Zgodovina nas uči, da je bil v času druge svetovne vojne slovenski narod razdeljen, a da je prevladalo partizansko gibanje, organizirano v Osvobodilno fronto. To gibanje je Slovenijo popeljalo do zmage nad nacifašizmom, predvsem pa ji je prislužilo velik kos narodnega ozemlja, in sicer Primorsko. Načrti so bili sicer še bolj velikopotezni, saj naj bi dobili še Trst, kar pa so nam onemogočile zavezniške sile.

Zato so trditve prvaka SDS-a, Janeza Janše, češ da so takratne levičarske sile pod vodstvom komunistov ozemlja izgubile, krivične in lažne. Če bi želeli manipulirati z zgodovino bi lahko celo zatrdili, da če bi oblast takrat pridobili Janševi politični predniki na desnem političnem polu, ne samo to, da danes v Sloveniji ne bi imeli Primorske, ampak bi nekje do Ljubljane govorili italijansko, v Prekmurju madžarsko, drugod pa nemško. Ker pa se to ni zgodilo in je domobransko gibanje doživelo enako usodo kot okupator, smo lahko danes ponosni, da je vsem nam in Sloveniji Osvobodilna fronta prinesla, poleg svobode, tudi Primorsko.

Dobro bi bilo se tega spominjati tudi, ko bomo v kratkem praznovali dvajsetletnico prve demokratične slovenske vlade pod vodstvom Lojzeta Peterleta. Vlade, ki je dosegla marsikaj in je v sodelovanju z opozicijskima SDP-ZKS in LDS-ZSMS celo izpeljala projekt osamosvojitve, čeprav ji ni uspelo primerno poskrbeti za južno mejo. Prav v času, ko je bil Janez Janša sekretar za ljudsko obrambo so se namreč postavljale kontrolne točke na meji med Slovenijo in Hrvaško in če bi Slovenija vztrajala, da smejo Hrvati postaviti svoje zabojnike na vrhu Kaštela, ne pa ob reki Dragonji, bi bilo stanje v Sečovljah in Piranskem zalivu danes najverjetneje drugačno. Da se s tem takrat vlada ni ukvarjala, saj je morala med osamosvojitvijo skrbeti za številne druge izzive, ji ne gre očitati, vendar je prav, da vsak nosi odgovornost za svoja dejanja – tudi Janez Janša.

Šestega junija bomo imeli priložnost, da čimbolj trezno in premišljeno odločimo, ali želimo zapreti dolgoletni mejni spor s sosednjo Hrvaško. Arbitražni sporazum, ki je priložnost za to, nam omogoča določitev stika Slovenije z odprtim morjem in uporabo načela pravičnosti, tako da se odločitve arbitrov nimamo kaj bati. Gre za sporazum, ki močno ustreza interesom Slovenije in ki bo najverjetneje prinesel podoben dogovor, kot sta ga že parafirala nekdanja premierja Janez Drnovšek in Ivica Račan.

Če se bomo odločili za podporo sporazumu, ne bomo le elegantno zaprli vprašanje meje in stika Slovenije z odprtim morjem s tem, da bo oboje, po navodilih arbitražnega sporazuma, dokončno določilo arbitražno sodišče, ampak predvsem odprli novo poglavje v odnosih z našo sosedo, ki bo lahko nadaljevala pot pridruževanja Evropski uniji, Slovenija pa bo tudi na jugu dobila novo evropsko partnerico, s katero bodo lahko naša podjetja bistveno lažje trgovala, stabilnost ki jo prinaša Evropska unija pa bo počasi začela prihajati tudi na Zahodni Balkan.

Komentarji

Smrt fašizmu!!!    

Damir, 11.05.10 ob 20:32

Svoboda narudu    

alojz, 11.05.10 ob 20:38

Se strinjam.    

JEBI GA, 11.05.10 ob 21:21

Če bo referendum,o Arbitražnem sporazumu podprl sam Aarbitražni sporazum o meji na morju in na kopnem z republiko Hrvaško,bo Janša izgubil še eno od "premostitvenih" poglavij v razčiševanju nasprotij in "zamer"z sosedo času osamosvojitve,ki bo zadevo pripeljala v zaključno fazo in "srž" vseh problemov,ko bo moral tako Bavčar ,kot Janša pojasniti, kam je "poniknil" denar iz legalnih in ilegalnih orožarskih poslov na Balkanu.S tem dejanjem bo pri del osamosvojitve zaokrožen.     

BOJAN, 11.05.10 ob 23:49

Nisem pristaš nobene politične stranke, vendar stalno nekaj govorite o dostopu na odprto morje, vendar še do sedaj niste pokazali niti enega dokumenta, da bi to potrjevalo. Dokazov torej ni so le same prazne besede kot o mnogih stvareh do sedaj. Lepo se vidi kaj vse ste nam obljubljali, kaj bo vse dobrega in boljšega v demokraciji, vendar se je sedaj pokazala kako in za koga deluje?
Za nas delavce sigurno ne, ker nobeden od kapitalistov in politikov še ni odgovarjal niti kazensko in niti odškodninsko. In se bojim, da se fašizem in totalitarizem izvajata na vseh tistih ljudeh ki nimajo poznanstev in vez v politiki in pri kapitalistih.
Stalno gledate nekam v preteklost, ki nas ne zanimajo preveč, važno je kako bomo preživeli naprej, zato pa nikamor ne pridemo. In gospod Luka Jurij a sedaj ste se pa oglasili drugače se pa ne kadar so vprašanja in pritožbe v zvezi z problemi slovenskega delavstva in neučinkovito zakonodajo ter neurejenim sodnim in pravnim sistemom.
Oglašate se samo takrat ko vam osebno paše, pred ostalimi ljudmi in zadevami pa zatiskate oči in se sprenevedate.
Da vas spomnim niste bili zato izvoljeni, da skrbite samo za sebe in za svoje privilegije, Ustava in zakoni so pa itak tako spisani, da so sami sebi namen?
V Sloveniji ima oblast ljudstvo.
Pri nas je pa vse drugo prej kot pa državljani sami.     

kawboy, 12.05.10 ob 06:54

Povsem se strinjam z avtorjem bloga.Janez, poslanec Luka Juri je le eden od poslancev v parlamentu in če spremljaš delo,veš,da so naši mladi poslanci kar aktivni tudi za pravice delavcev.Ampak eno so želje drugo pa realnost.    

mirko, 12.05.10 ob 07:56

Luka, prvi del zapisa: roko dam v ogenj zanj.
Drugi del: sem nekje vmes med zatrjevanjem Pahorja in Janše. Kaj narediti? Ne vem. Referendum zagotovo ne rešuje ničesar, razen zadovoljstva zmagoviti strani. Nisem dovolj pameten, da bi sam pri sebi presekal mejni gordijski vozel. Rešitev, da bi bili zadovoljni obe strani je iluzija. Samo upam lahko, da po arbitraži ne bo naša stran nezadovoljna.    

Bogdan Škofljanc, 12.05.10 ob 09:10

janez, preberi tekst arbitražnega sporazuma. tam črno na belem piše, da mora arbitrarno sodišče določiti "stik Slovenije z odprtim morjem". Kako bi lahko bilo še bolj jasno?    

Luka Juri, 12.05.10 ob 11:51

Meni se zdi zelo pomembno tole, kar je napisal Luka:

"Prav v času, ko je bil Janez Janša sekretar za ljudsko obrambo so se namreč postavljale kontrolne točke na meji med Slovenijo in Hrvaško in če bi Slovenija vztrajala, da smejo Hrvati postaviti svoje zabojnike na vrhu Kaštela, ne pa ob reki Dragonji, bi bilo stanje v Sečovljah in Piranskem zalivu danes najverjetneje drugačno."

In sedaj je sprašujem vse tiste, ki so bili v tem času na neki drugi vodilni funkciji danes pa mislijo, da nas ima Pahor za mentalno zaostale ( tega stavka ne morem prebaviti) kaj so naredili v zvezi s kontrolno točko?! Imeli so politično moč, Slovenci so jim zaupali da delajo v naše dobro....
    

Polona, 12.05.10 ob 12:08

Bogdan, arbitražni sporazum je dobro izhodišče za določitev meje. Če tehtamo, kaj je za Slovenijo bolje ali status quo ali dokončna določitev meje, ni dvoma, da manj ozemlja (morja), kot ga imamo sedaj, nam arbitri ne morejo določiti. Tisti, ki se sklicujejo na stanje ozemlja pred drugo svetovno vojno, niso realni. Ti hočejo vojno.

Da ti ponazorim na preprostem življenjskem primeru, kakšne pravne posledice ima vzdrževanje statusa quo:
Janez zgradi dostopno pot po zemljišču, v lasti Filipa. Filip se sicer protivi posegu v svoje zemljišče, opozarja Janeza, da je po njegovem zemljišču speljal pot in mu grozi s sodno določitvijo meje. Po 20 letih pa Filipu prekipi in vloži predlog za določitev meje na sodišče. Janez ga prepriča, da bo pot prestavil na svoje zemljišče. S to obljubo ga pregovori in Filip predlog umakne. Spet je poteklo 20 let, ko se Filip odloči, da hoče pravično mejo in naj o njej dokončno odloči sodišče. Sodišče naredi ogled meje in ugotovi sporno zemljišče. Filip dokazuje z listinami, s pričami, da mu je Janez zasedel zemljišče. Vsi dokazi so na njegovi strani. Toda nič ne pomaga, sodišče mejo določi po zadnji mirni posesti(zgrajena pot postane Janezova last). To pa pomeni, da je Filip izgubil svoje zemljišče. Filip je razočaran nad sodiščem in meni, da ni pravično odločilo.
    

Demie, 12.05.10 ob 14:55

Saj so vsi zakoni jasno napisani, samo si žal nekateri posamezniki v naši družbi vse razlagajo po svoje in tako zlorabljajo zakonodajo in izigravajo sodni sistem, da za nas ne vem že katere razredne državljane po vrsti nobeden več ne varuje pred pohlepnim kapitalistom.

Zato je pa veliko mrtvih črk na papirju, v praksi bo pa čisto nekaj drugega, neučinkovito in neuporabno ter žal neizvedljivo?     

kawboy, 12.05.10 ob 16:48

Že tako smo izgubili v preteklosti preveč svojega ozemlja, zato je bolje da ne podprem arbitražnega sporazuma, saj sedaj po sloveniji v glavnem govorijo vse druge jezike samo slovenskega ne ali pa bolj malo (premalo).
Ker je preveč tujcev in mešanih skupin iz bivše juge.
Pa nisem nestrpen, da ne bo pomote.    

kawboy, 12.05.10 ob 16:56

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.