Trst je naš

13.01.09 11:58

(objavi kot novico)

Pravkar sem prebrala novico, da Mesič trdi, da so Trst in Istro osvobodili hrvaški partizani! HALO!!! Gospod Mesič je seveda že slišal za 9. korpus, samo v trenutni situaciji mu bolj paše, da nanj pozabi. Mimogrede - celo moj stric, ki s Hrvaško nima nobene zveze, rojen na Primorskem, bil v Gradnikovi brigadi, ki je slovenska brigada v 9. korpusu, je bil tik pred koncem vojne komandant mesta Barkovlje, ki je danes del Trsta. Kako to, da niso na ta mesta imenovali Hrvaških partizanov, če so se že edini tam borili proti Nemcem?

Kot zgodovinarko in Primorko me je izjava res pogrela in sem morala napisati par stavkov. Pa lep pozdrav vsem!

Komentarji

Ah pa Mesič....Pa saj ga usi poznamo ;) Njega + Njegovo "sočno" vedenje in izjave =)    

/, 13.01.09 ob 12:35

Trst in slovensko narodno ozemlje so osvobodili: lokalno odporniško gibanje mesta in okolice, 9. korpus NOV Slovenije in 4. armada NOV Jugoslavije.
Hrvati še Jasenovca niso mogli osvoboditi in poskrbeti za svoje kvizlinge: domobrance in ustaše temveč so jih poslali čez Slovenijo proti Avstriji tako, da so slovenskim partizanom povzročili še dodatne skrbi.
Mesič naj se malo poglobi v zgodovinsko literaturo. Na tej zemeljski obli obstoji še kaj drugega razen- hrvatsko.    

Slavnik, 13.01.09 ob 12:44

ali so hrvatje sploh prišli do trsta, razen takrat, ko so tja hodili po nakupih?     

ehinaceja, 13.01.09 ob 13:14

Na Pontterosu so bili prvi in so ga večkrat osvobodili jeansa in ostale krame.    

Slavnik, 13.01.09 ob 13:17

Mesič ne vem kaj nam sporočaš..spoloh ne vem ali je v tem trenutku sploh važno kdo je osvobodil Trst,samo tile ubogi Balkančki na obeh straneh,tega ne bodo nikoli razumeli..na žalost...tile ubogi izprani možgani od raznih liderjev in ideologij, so trajno zastrupljeni s tradicionalno balkansko stupidnostjo... pa saj je že stoletja tako!
    

pohar, 13.01.09 ob 13:26

Mi smo ga osvobodil,Hrvati so ga tud,je pa Italjanski-so ga oni tud?    

Andrej Š, 13.01.09 ob 13:52

Slavnik preden spet nekaj populistično streljaš, si preberi stare zgodovinske knjige iz SFRJ,da tudi slovenske, v bistvi obnovi znanje o resnici, katero smo do 1991 priznavali tako Slovenci kot Hrvati.
Sicer si je pa Mesić s tem komentarjem v bistvu naredil medvedjo uslugo, namreč.
4 armada sestavljena pretežno iz dalmatinskih torej hrvaških borcev in ne IX korpus je bila zaslužna za povojne poboje po fojbah. V tej brigadi je bil zajeten delež tudi Srbov, tak da del Istre potemtakem pripada tudi njim :)
Mesić je noorični dvorni norček, s takimi ekspozeji nam bolj koristi koker škodi, sam očitno nekateri tega ali nočejo ali ne znajo doumeti;)    

Miran Perišin, 13.01.09 ob 14:25

In nihče tu ne govori o osvoboditvi Trsta, temveč o osvoboditvi tistih delov o katerih se sedaj prerekamo.
Če berete zgodovino sosedov, so SFRJ enote Trst okupirale.    

Miran Perišin, 13.01.09 ob 14:27

Miran,če si okrcal Slavnika,boš pa tudi ti prenesel malo kritike!Slabo si prebral blog,ki je temelj te debate in govori o osvoboditvi Trsta in ne o delih o katerih se sedaj prepiramo,kot navajaš ti!Mišljen je dobesedno Trst in ne Piranski zaliv ali pa Jorasova domačija!V navedbe avtorice bloga pa tudi ni dvomiti,če je res zgodovinarka in pozna materijo!    

Andrej Š, 13.01.09 ob 15:40

"Za g. Mesiča je potrebno uporabiti takšno orožje kot ga sam obvlada."
Miran je tako?    

Slavnik, 13.01.09 ob 17:20

Ne bom na dolgo pisala. Poglejte si knjigo Slovenska novejša zgodovina iz leta 2006, kjer je na strani 769 /1. zvezek/ lepo opisana operacija Trst. Seveda pa gre le za zaključno dejanje.
Ne bom pa naštevala številnih drugih knjig na to temo, ker bi mi lahko kdo očital, da so itak iz časa socializma in zato mogoče ne paravi.    

Judita, 13.01.09 ob 19:20

Gospod Mesič še sam sebi ne verjame kaj govori ve pa, da je tako potrebno nastopat v javnosti.Poslušal sem njegov komentar v poročilih in kdo ga je pozorno poslušal je ugotovil kam pes taco moli.Take izjave so nadaljevanje reševanja spora z mejo.Ja Mesič bi rad, da se problem meje preloži za čas po vstopu v EU.Ja g.Mesič pol pa nikoli ne bo rešen problem meje.Upam samo, da naši politiki si ne bodo dovolili, da bi tisto kar je negdo z krvljo obranil podarili ali se odrekli zaradi dobrososedskih odnosov.Te pravice nima v naši Republiki Sloveniji NIHČE!    

Dugi, 13.01.09 ob 20:00

Splošno znano je, da je bila Hrvaška v II. svetovni vojni, vsa štiri leta, koliko je trajala na tem delu Evrope, kot NDH, marionetna država sil trojne osi. Njihov ustaški fašizem je bil najmanj tako krut kot nemški nacizem. Pokoli nad lokalnim Srbskim prebivalstvom z odobravanjem cerkve in kardinala Stepinca, danes blaženega, so bili daleč največji zločini na Balkanu. V NDH, Slavonija, Medžemurje, Zagorje, Turopolje, je bilo relativno malo hrvaškega partizanskega odpora; je bila prava fašistična država z večino svojega prebivalstva. Edino hrvaški Srbi delno tudi Dalmatinci, ki so bili pod Italijo, so se priključili partizanski gverili. In tako kot so bili Slovenci prisotni v partizanskih enotah po takratni Jugoslaviji so bili tudi Hrvatje v enotah, ki so od osvobojenega Beograda, v jesen 1944, do Trsta in severne meje osvobajali takratno Jugoslavijo. Žal pa Hrvaška tudi po osamosvojitvi ni pozabila na svojo NDH in njihov prvi predsednik, zagotovo tudi vojni zločinec, Tudjman je novo državo gradil na tej zločinski tvorbi. Tako smo Slovenci, žal, obkroženi z vseh strani neba s takšnimi, ki še niso pozabili svoje fašistične preteklosti. HDZ je avtoritarna stranka z ostanki preteklosti v sebi, danes navidezno demokratična samo zaradi potreb vstopa v EU.     

Bogdan Škofljanc, 13.01.09 ob 21:02

Mesič si s svojo izjavo piše zgodovino v kateri bo imel vlogo enega od največjih negativcev novejše zgodovine.    

mirko, 14.01.09 ob 06:15

Predsednik hrvaške g.Mesič daje zadnje čase izjave ki ,ne samo da presenečajo, so tudi žaljive, nestrpne in še kaj bi jim lahko pripisal. Take izjave kot je ta, ali izjava ki jo je dal ob reševanju spora na Muri - da bo naročil gasilcem naj pošpricajo oziroma ohladijo naše policiste, so ,blago rečeno nedostojne in rušijo kredibilnost takega voditelja. Na tak pristop se je treba odzvati in dati v vednost in presojo javnosti ki bo znala oceniti, koliko je hrvaška politika naklonjena ustvarjanju primernih odnosov med sosedi.    

Ivan , 14.01.09 ob 10:07

Se popolnoma strinjam Ivan. Žal in na moje razočaranje nekateri naši politiki ne želijo komentirat takih izjav Mesiča. Sedaj Mesič že predlaga, da če se vsaka strn drži svojih stališč, da bi rešitev meje postavili za čas po vstopu HR v EU. Pol smo še zmagali.Nebi oni meni v EU dokler nebi priznali pač, da je Piranski zaliv naš in še kaj. No sam se bom odločal o določenih stvareh, če im kaj našega ozemlja odstopimo o kaki podpori.    

Dugi, 14.01.09 ob 10:25

Vstop Hrvaške bi samo navidezno in trenutno rešil mejna vprašanja.. Bil bi le nek začasen analgetik za boleč zob...In kaj , ko analgetik popusti?Sedaj,pred vstopom je edinstvena prilika za ureditev meja,ki se ne bo kmalu ali pa nikoli več ponudila!!!    

Andrej Š, 14.01.09 ob 10:32

Misli da je drža naše politike glede odprtih vprašanj dobra, kar potrjujejo tudi odzivi iz druge strani. Spoštujem diplomatski in strokovni pristop k reševanju odprtih vprašanj in apeliram na strpnost in na nenasedanje na provokativne geste iz katere koli strani.    

Ivan , 14.01.09 ob 10:48

Ja no že 18 let vsi zatrjujejo, da dobro delajo glede meje in prav toliko časa smo že strpni.A nebo enkrat tega konec in to tak konec, da pa ja enkrat naša obvelja. Je pa res, da me veseli, ko vem kako so si vse stranke bile enotne glede blokade. Naj samo taka enotnost ostane.    

Dugi, 14.01.09 ob 11:00

V enotnosti slovenske politike je zagotovo izrazit napredek. Stvari so rešljive ko se doseže dogovor med obema stranema. Torej bo še trajalo predno bo stvar dozorela in pripravljena za sprejem za obe strani. Prav pa je, da se ne pustimo manipulirati, imamo argumente in stališča ki jih znamo strokovno zagovarjati    

Ivan , 14.01.09 ob 11:15

Cincanje in mencanje...Ko bo dosežen dogovor,bodo zadeve definitivno rešene.In rešene morajo biti pred vstopom Hrvaške v EU,drugače zbogom priložnost..Pa čez leta spet debata kaj je kdo "osvobodil"!!    

Andrej Š, 14.01.09 ob 11:39

AndrejŠ,oprosti, spor ni stvar samo ene strani,je dvostranski in potrebuje za rešitev obojestransko soglasje. Zdaj, kdo cinca in špekulira je stvar dojemanja situacije vsakega posameznika,je pa dejstvo da dogovara še ni.    

Ivan , 14.01.09 ob 11:55

Se strinjam! Je pa zdaj več možnosti kot sicer,da ga dosežemo , mar ne?    

Andrej Š, 14.01.09 ob 12:13

Hja intervju z dr. Pirjevcem v včerajšnjih odmevih mu da prav. Če držijo navedbe dr. Pirjevca je bila večina vojakov 4. armade, ki je (skupaj z 9. korpusom) osvobodila Trst, Hrvatov. Mesiću lahko očitamo le politikanstvo, ki pa je pravzaprav že ves čas njegov zaščitni znak.    

JakaB, 14.01.09 ob 14:12

Trst je osvobodila Jugoslovanska armada.Pa,če je bil v armadi samo eden Slovenec,Srb,Bosanec ,je to bila JU armada.Če bi na začetku 2 sv.vojne čakali na hrvate bi bili še danes tam samo ustaši.vemo,da so takrat hoteli imeti svojo uszaško neodvisno državo.Zdi se mi,da je Mesić prešprical nekaj ur zgodovine.    

mirko, 14.01.09 ob 14:58

mirko..tako je.Yugoslovanska in to je važno!    

pohar, 14.01.09 ob 15:06

Ja, res je, 4. armada je bila del Jugoslovanske vojske. V 4. armadi je bilo kar nekaj Primorcev, ki so se kot prekomorci izkrcali v Dalmaciji, se borili po Hercegovini in Bosni (tam jih je veliko padlo), pomagali v Drvarju braniti Tita in skupaj z ostalimi kot pripadniki 4. armade osvobodili Trst. Sem jih kar nekaj osebno poznala. Danes so žal že pokojni. Sicer pa pride 4. armada na slovenska tla šele spomladi 1945, prej pa so se tu borili le slovenski partizani. 9. korpus je bil slovenski, čeprav je imel v svoji sestavi tudi enote drugih narodov - Italiane, Ruse. Mislim, da je bil najbolj znan diverzant Mihajlo iz Azerbejdžana. V Trstu je pripravil kar nekaj eksplozivnih presenečenj Nemcem. Bi predlagala branje Ukane Toneta Svetine. V prvih treh knjigah je dogajanje v letih 1944 in 1945 lepo opisano, veliko junakov pa je resničnih. In tudi tu opisuje dogajanje okoli Trsta.     

Judita, 14.01.09 ob 20:36

Res je neresen tale Mesić! Čisto po otročje! Pa naj mu še vrnem tako, po otročje-če ne bi bilo slovenskih Janezov,ki so nagarbali Turke pri Sisku,ne bi nihče iz Banskih dvorov take trosil,ker jih danes nebi bilo! Prav g. Mesić?    

Andrej Š, 14.01.09 ob 20:45

Edita je lepo zapisala, kako je bilo s 4. armado, ki je sodelovala pri osvoboditvi Trsta.
Tudi Andrej ima prav, da so Celjski grofje leta 1593 v bitki pri Sisku odločilno prispevali k zmagi nad Turki, kar je pomenilo počasen zaton njihove premoči v južni in srednji Evropi.
Rad pa bi poudaril še, da je dr. Pijevec včeraj nekoliko nespretno dal prav Mesiču, ko je dejal, da je pri osvoboditvi Istre in Trsta sodlovalo, mislim, da je rekel okrog 40.000 Hrvatov. Ni pa poudaril, da je bila to Jugoslovanska 4. armada sestavljena iz različnih narodnosti in z zelo dosti hrvaških Srbov. Hrvatje so takrat še bili v njihovih ustaških in domobranskih vojaških enotah.     

Bogdan Škofljanc, 14.01.09 ob 21:14

Oprosti Bogdan-Turjaški...    

Andrej Š, 14.01.09 ob 21:51

Mesić je vedno tak, včasih ubere pravilno (odgovor Napolitanu, ko so slovenski politiki molčali), včasih pa useka strahovito mimo.

Najbolje, da mu povemo, da naj se raje ukvarja s tem, da Hrvatom pove, da so jih osvobodili Srbi in Bosanci, saj so bili vsi Hrvatje, razen nekaj desetin, pri ustaših in domobranih.

Tako bo dobil enako z enakim, in oboje je mesarjenje zgodovine, kar je tako in tako popularen šport na Balkanu.    

IvanIvanovich, 17.01.09 ob 23:37

Bogdan Š,

zadnji celjski grof, Urh II. (Ullrich II.) je bil zahrbtno umorjen 1456 leta, 137 let pred bitko pri Sisku. Potomcev ni imel, vse so podedovali Habsburžani.

Prosim za pojasnilo, kateri celjski grofje so sodelovali v bitki pri Sisku 1593? Morda tisti s Turjaka? Auerspergi?

Hrvatje tako pravijo, da je bil najbolj zaslužen za zmago njihov Erd¨ody.    

IvanIvanovich, 17.01.09 ob 23:44

Pa še to, Trst so osvobodili jugoslovanski partizani, z veliko pomočjo slovenskih in tudi italijanskih ilegalcev v mestu.

Kaj je sedaj sploh važno, katere narodnosti so bili? Največ je bilo Slovencev, ki so sodelovali pri osvoboditvi Trsta, kar je tudi logično.

Bistveno je, da bi sedaj imeli mejo na Nanosu, če ne bi bilo partizanov ne samo 20 km od morja.

Zato sem hvaležen vsem Slovencem, Hrvatom, Srbom, Hercegovcem, Bošnjakom, Črnorogorcem in drugim, ki os sodelovali pri osvoboditvi Trsta. Pa žal mi je, ker ni bilo realnih možnosti, da bi ga obdržali, pa ne zato, ker so partizane vodili komunisti. V tedanji geopolitiki, Trst nikakor ni mogel biti na Balkanu. Tudi če bi zmagali domobranci (da ne crknem od smeha).    

IvanIvanovich, 17.01.09 ob 23:51

Ivan, je že Andrej popravil: Turjaški Saj veš, učenje zgodovinE je že davno za mano. Važno je, da drži, da so pri bitki s Turki odločilno vplivali na izid vojščaki iz Slovenskega prostora in že izgubjen boj (?) pretvorili v zmago. Pred petnajstimi leti, ko so Hrvatje obeleževali 500 letnico tega dogodka, sem bil tam in Turjaških niso omenili niti z besedo, temveč samo poveličevali hrvaški doprinos k začetku zatona turšeke moči. Toliko o verodostojnosti hrvaške politike nekoč in tudi danes. Vedno je polna sama sebe, da teče čez rob. S tem pa ne govorim o Hrvatih nasploh. Imam številne prijatelje tam in sorodnike, pa tudi zadnjih osem let službovanja sem marsikateri evro zaslužil tam, ki jih je sedaj na tretjino vrednosti spravila finančna kriza.     

Bogdan Škofljanc, 18.01.09 ob 09:35

Ponovni lapsus calami: 400 leti. Bom moral biti bolj pazljiv, kajti Ivan je zelo natančen.    

Bogdan Škofljanc, 18.01.09 ob 09:39

BogdanŠ, ne skrbi, zadel si bistvo, 100 let gor ali dol.

Je pa tudi res, da so v bitki pri Sisku 1593 zmagale hrvaške in slovenske bojne sile, "okrepljene" z nemškim in madžarskim plemstvom. In ni treba, da začnemo posnemati hrvaške nebuloze o katerih pišeš.    

IvanIvanovich, 19.01.09 ob 17:29

IvanIvanovič se strinjam!Mirne duše in vesti bi Hrvati lahko priznali zgodovinsko povezanost obeh narodov v prizadevanjih za obstoj in sicer,mi pa tudi.To povezanost bi morali izrabiti za bodoče sodelovanje. Stvari so se začele zapletati po koncu vojne na njihovih tleh.. Pa še en podatek,ki ne more bit tajen-v času bojev zv okolici Karlovca in Slunja,so okrepitve prihajale tudi prek slovenskega ozemlja,na relaciji Obrežje-Novo mesto-Mettlika-Karlovac.Sam sem bil priča mimovozečemu konvoju hrvaških prostovoljcev,ki so v spremstvu naše policije in našega reševalnega hiteli na pomoč enotam na navedenem območju! Pa je to do sedaj kdo vedel?    

Andrej Š, 19.01.09 ob 20:14

AndrejŠ, nisem vedel, hvala za informacijo.

Sam mislim, da so Hrvati nekoliko obremnjeni z našo uspešnostjo od osamosvojitve naprej in imajo zaradi tega nekaj kompleksov, saj so vedno mislili, da so boljši od nas. Verjetno so zato pozabili, da smo jim pomagali in si bolj zapomnili, da smo jim orožje drago prodajali. Sam sem prepričan, da drži, če bi jim orožje dali zastonj, da bi se lahko dogovorili za mejo nekje na levem bregu Dragonje tako, da bi bil cel Piranski zaliv naš. In s tem tudi prost dostop do mednarodnih vod.

Naš problem je, da ne znamo delovati dolgoročno in nam geopolitika ni jasna.    

IvanIvanovich, 19.01.09 ob 22:59

Andrej, to pa je novost, da so tuje vojaške enote, v katerih so bili tudi vojni zločinci, potovale po naši zemlji in jo s tem skrunile. Doslej sem mislil samo, da smo jim pomagali v vojni opremi in orožju, plačanem v "kešu", za katerega pa takratni akterji na slovenski strani ne vejo v katerem žepu je pristal.    

Bogdan Škofljanc, 19.01.09 ob 23:04

Ja podatek drži! Konvoj sem osebno videl,slišal glasno petje v hrvaščini in videl po "rambovsko" oblečene hrvaške borce! Na čelu kolone je bilo vozilo slovenske policije in prav tako na koncu kolone.Čisto na koncu,pa je bilo za vsemi skupaj reševalno vozilo slovenskih registrskih tablic. Da so bili med njimi vojni zločinci,ne bi trdil.Sam sem jih videl kot vojake,ki hitijo na pomoč svojim rojakom!    

Andrej Š, 19.01.09 ob 23:27

Zadnje drži, hiteli so svojim rojakom na pomoč in sodelovali v osvobajanju svoje zemlje. Ta njihov boj globoko spoštujem, celo več, obiskal sem Vukovar, Ovčaro pri Vukovarju in pokopališče padlih za Vukovar. Do tu vse lepo in prav, vendar ne smemo nikoli pozabiti, da so tudi hrvaški osvoboditelji storili ogromno vojnih zločinov, da sta bili obe, sicer legalni ofenzivi, eno samo etnično čiščenje i vojni zločin. Takratni njihov zločinski predsednik je javno pozival Srbe naj ostanejo na domovih, vojne enote pa so delale vse, da se to ne bi zgodilo. Po mojem je bil to načrtovani vojni zločin in etnično čiščenje, ki bo ostal zaradi smrti Tudjmana za vedno nekaznovan. Drugače pa je bil tip zrel za Haag.     

Bogdan Škofljanc, 20.01.09 ob 08:44

V vsaki vojni se dogajajo svinjarije, večinoma povzročene od posameznikov ali manjših skupin, Saj ne more bit drugače,saj je že vojna sama po sebi velika packarija.Je pa kljub vsemu razlika če greš v obrambni,osvobodilni boj - za svoj narod ali pač v agresijo...Žal se tudi v osvobodilnih formacijah najdejo posamezniki,ki omadežujejo sicer častna dejanja celote...    

Andrej Š, 20.01.09 ob 10:33

Točno Andrej, toda nobena še tako opravičena obrambna vojna ne opravičuje najmanjšega zločina. Načelo zob za zob izhaja iz stare zaveze, ki se ga v vseh obrambnih vojnah zlorablja. Tako je sedaj aktualno v Gazi in je bilo zelo zlorabljeno v jugoslovanskih vojnah. V srbsko hrvaški vojni je bilo to načelo zlorabljeno na obeh straneh v pravi balkanski klavski maniri do skrajnosti, ki izhaja iz klavske prakse v drugi svetovni vojni; za kar ni nobenega opravičila     

Bogdan Škofljanc, 20.01.09 ob 10:51

Zločina se res ne da opravičiti, kljub temu pa moramo rzlikovati med obrambno vojno in agresijo, ki jo je izvedla Srbija na Hrvaško in BiH, pa še na Kosovu si je mazala roke.    

IvanIvanovich, 24.01.09 ob 14:51

Ivan, razlikujem med obrambno vojno in agresijo. Prvi se opravičeno branijo in osvobajajo svoje, drugi jih pa z vso pravico dobijo po glavi. Toda še tako sveta obramba svojega, ne opravičuje niti najmanjšega zločinčka in vsak zločin, napadalni ali obrambni, je z l o č i n. In tega, žal, hrvaška večinska javnost in ne uradna politika nočeta razumeti.    

Bogdan Škofljanc, 24.01.09 ob 21:45

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.