Danes

09.01.09 09:58

(objavi kot novico)

Po včerajšnjih Trenjih sem se rahlo vznemirila. In zakaj?

Novinarji odsevajo publiciteto in negativnost in tudi oni vodijo množice. ekonomisti so realni, prosveta, zdravstvo, javna uprava....... Vsem tem resursom ne upamo reči, oporekati, so pa vsi zmotljivi in tudi seveda zelo zavarovani........

Kaj so naredili dosedaj naši vsi voditelji:

To, da mladi ne najdejo dela, delajo po dve fakulteti, za kar se cenijo, prakse nimajo, z rokami, pa že tako nihče noče delati. In že med študijem ne razmišljajo kreativno...... (vsaj nekaj njih), ter so naučeni se boriti za bone in žure in popuste...... kaj pa kreativno ustvarjati svoj boljši jutri?

Da ne govorim, kaj delajo ljudem v tovarnah, ki so bili v vsej zgodovini naučeni imeti službo, ne pa biti ustvarjalni in iznajdljivi. In del teh ljudi je bil sinoči izpostavljen. Prav razočarana sem bila, ko niso slišali naslednjih besed: prekvalifikacija, delo, drug kraj......

In tako smo v začaranem krogu........ Pišem iz lastnih izkušenj. Nimam službe in je ne dobim, najdem pa vedno kako delo in tudi denar takrat pride. Samo vedno se pač moram boriti in biti ustvarjalna, znajdena, ter tudi opravljati "vseživljensko učenje".

Seveda sem pa skromna v vseh pogledih in se prehranjujem s svojo družino tako, kot so se včasih...... To pomeni, da doma obdelujemo zemljo in sadimo, shranjujemo pridelke.....  in reka, da se ne splača, ne poznam.

Kruh je v trgovini predrag..... kdo, ga sploh zan speči? 

 

Čeprav je težko v poplavi črednega negativizma in tudi medijskega, si vsak trenutek govorim DA BO in, da MORA, in da SEM SREČNA, DA SEM ZDRAVA in da LAHKO DELAM.

 

Po nekaj časa tega se počutim čudovito, seveda, pa je poleg teh pozitivnih afirmacij tudi malo v naravo peš.

Meni se je vto pokvaril pravi čas.....  :-)

Komentarji

Draga moja etno!V tvoji izpovedi je kar nekaj resnice,so pa tudi pogledi s katerimi se ne strinjam..Malo razmisli o študentaraju...Ne vem in tudi ni pomembno kakšno izobrazbo premoreš...Prav vsi študenti pa tudi niso zajedavci družbe! Sam sem emel do predkratkim dva.Starejši je hvala bogu pred kratkim diplomiral,je pa ves čas sredje šole in kasneje v študijskem obdobju tudi pridno delal-najtežja fizična dela,pa tudi bolj zahtevna v podjetjih in v javni upravi. Mlajši se poti na fakulteti za računalništvo,ob prostem času pa rajši kot za flaško poprime za vsako delo , ki se mu ponudi. Pa da bi kdo ne pomislil,da njima z ženo nisva stala in jima še ne stojiva ob strani. Za dva, s tisoč petsto evri mesečno , je vzdrževanje dveh študentov brez štipendije pravi podvig, pa sta mulca zelo skromna.600 kovančkov samo za stanovanje in prahrano..Pa moramo zdržat,četudi nimamo kaj obdelovat,ker pač nismo nič dedoval...In kaj bi fanta počela,če nebi študirala in doštudirala?Lahko bi opravljala priložnostna dela ali pa pri nekomu za košček kruha okopavala krompir?To ju lahko še čeka , nič ne rečem,ampak večje možnosti imata z neko izobrazbo,kot brez nje - pa tudi pri okopavanju krompirja ;-)    

Andrej Š, 09.01.09 ob 11:17

Imam srednjo izobrazbo in kar dosti vseživljenskega izobraževanja, tako, da sem na tekočem s stvarmi.

Delam tudi veliko z mladimi. Tudi moj sin študira in zna zaslužiti tako, da se sam preživlja.

Ampak vsi pozabljate, da rabimo tudi mizarje, vovovodarje..... ti ljudje danes ne utegnejo sproti opravljati dela.....

Ja tehnični študiji, so tudi potrebni, samo poglej malo koliko jih pa študira na družboslovju? Kaj bodo pa ti delali?

Sem pa videla veliko žurk mladih in tudi z mnogimi kontaktiram.

Ne smeš biti tako občutljiv in misliti, da mislim nate. Sem rekla, da jih je dosti.

Mislim, da imamo vsi pravico do svojih mnenj in videnj, zraven pa tudi dolžnost, upoštevanja drugih.

Zato se ne želim zapletati v podrobne razlage in mnenja, ker "tako vsi poznamo" realno situacijo, pa nič ne naredimo za to.

Mogoče pa bo kdo povedal, kaj bodo hoteli iti delati in kje bodo dobili delo študentje z dvemi faksi.
Moja prijateljica, ki ima doktorat in je leta nazaj bila kot študentka med prešernovimi nagrajenci in je super in sposobne....kaj se dogaja? Delodajalci se jo bojijo. In takih je veliko. Tega pa ne vidimo niti starši in ne pripravljamo otrok na kruto realnost preživetja.
Tako je , denar je sveta vladar, zemlja se pa nam zarašča.

ne rabimo biti lastniki zemlje, marsikdo jo dobi tudi v najem, samo, če hoče delati.

SEdaj pa zaključujem s to debato in VEM, DA BO BOLJŠE IN, DA JE DOBRO.    

Tanja, 09.01.09 ob 13:53

Ne moremo vseh študentov metati v isti koš.Res je med njimi mnogo premožnejših,kar se vidi tudi po avtomobilih,ki stojijo pred študentskimi domovi.Ampak večina jih študira s pomočjo dela.Tudi sam sem imel študenta, ki si je med študijem z fizičnim delom lajšal študij,kajti jaz bi ga s svojimi sredstvi težko financiral.Kako bo pa z mlajšim ,ki je začel s srednjo pa še nevem.    

mirko, 09.01.09 ob 13:54

Strinjam se z vašimi komentarji. Dodala bi le, da je zelo veliko opravilno sposobnih ljudi nefleksibilnih. Dela je dovolj za vse, ki hočejo delat, ne da so pri tem za začetek, ko nimajo še izkušenj in ugleda, izbirčni.Mladi - tudi študentje-znajo biti zelo pridni in tudi nekaj zaslužijo, če le hočejo. Veliko je odvisno od domače atmosfere. Če so naučeni, da je vsako delo častno in če se okolica spoštljivo obnaša do vsakega delavca ne glede na titulo, bodo imeli spoštljiv odnos do dela in soljudi. Če pa se jim vcepi, da so nekaj vredni samo vodilni in da je vsako fizično delo sramotno, potem pa jamrajmo skupaj...Mislim, da tudi socialna regulativa ni najboljša.Prej bo dobil socialno in županovo pomoč tisti, ki si upa "fehtat" in mogoče ni socialno ogrožen, kot pa kakšen resničen revež, ki se ne upa in niti ne pozna možnosti za pridobitev raznoraznih finančnih injekcij.    

BJONDA, 09.01.09 ob 14:07

AndrejŠ,res niso vsi študentje za v isti kio.Spoštovanja vredna tvoja otroka,katera znata cenit vsak težko zaslužen denar in sta skromna.VendarEtno je želela povedat nekaj drugega,da so ljudje vsa leta dela, bili navajeni na enoličnost svojega življenja in sedaj ko je nastopil drug,malo težji čas,se pa ne znajdejo,saj jih nihče ni pripravljal na to.In ravno v tem je problem.Ljudje so sedaj kot zbegane ovčice,ranjeni,ponižani,saj so leta in leta delali za državo,odvajali davke,sedaj pa ne vedo kam in kaj početi.Prav tako res ti naši novinarji delajo med ljudmi še večjo paniko,kot je .Ljudje pa po vseh teh letih dela niso pripravljeni nič spremenit v svojem življenju.Ko sem sama poslušala Trenja,sem prav tako bila zgrožena,ko je gospa dejala    

marija, 09.01.09 ob 14:18

    

marija, 09.01.09 ob 14:30

Marija,če so bila razmišljanja Tanje v tej smeri,ok.Glede nas,ostarelih otrok socializma pa tole : kdor v tistih časih ni nič naredil zase (mislim na izobrazevanje) in za družbo , se je pač " odmaral" v prijetni senčki in je zdaj cel hudič , ko je te senčke zmanjkalo in se je kar naenkrat pokazalo da sodobno službovanje zahteva precej različnih znanj,ki nam jih formalna izobrazba ni nudila.Če sam nisi poskrbel za nadgradnjo svojih strokovnih pa tudi nekih splošnih znanj,si danes pač fosil in se nikakor ne moreš več vključit v posle,kjer brez tekočega samoizobraževanja pač ne zmoreš opravljati naložena dela.Brez obvladovanja novih tehnologij in tehnoloških postopkov nisi primeren za čedalje bolj zahtevne naloge in delodajalce..Priznam,da sem se sprememb,ki sem jih doživljal v življenju loteval s kančkom negotovosti, kar pa je rezultiralo samo večjo angažiranost in resno odgovornost..Vsi pa si le priznajmo - z vsakim namaknjenim križem na hrbtu so naše sive celice manj dovzetne za umske akrobacije kakšnega večjega formata!    

Andrej Š, 09.01.09 ob 14:59

Glede najema zemlje res ni nobenih problemov,to drži.Se pa poraja vprašanje kalkulacije..Če se mi izkaže,da je lasten "bio" pridelek za 30-40% dražji od kupljenega pri kmetu ali pa v trgovskih verigah,bi bil osel na kub, če bi s tako proizvodnjo nadaljeval samo zato ,da bi se pred prijatelji s tem dokazoval,kako gospodaren in priden sem. Jaz pač delam tisto,kar znam , mi uspeva in za kar dobim neko plačilo in s tem pač kupim tisto , kar se meni ne izplača delati...    

Andrej Š, 09.01.09 ob 15:11

Andrej tudi jaz sem ostareli otrok socializma,vendar svet,čas in vsa ostalo se spreminja,zato je potrebno naše sive celice vsakodnevno trenirat,mar ne?Tudi ozibrazba,ali si jo pridobil v času socializma ali kasneje ne igra nikakršne vloge,če so ljudje pripravljeni nekaj narediti zase in za svoj boljši jutri.Ljudje se vendar učimo do zadnjega dne obstoja na tej lepi zemlji mar ne?Nikoli ni prepozno,če se lahko kaj naučiš sebi v prid.Sami moramo vendar neriditi nekaj zase.Včeraj pa so ti ljudje ,saj sočustvujem z njimi,da me ne boš napačno razumel,vendar če imajo možnost,da jim država financira izobraževanje,pa niso pripravljeni tega sprejet,ja ljubi bog,kaj jim lahko potem naredimo.Minister Lahovnik jim je lepo povedal,odkrito in pošteno,kar prej ni bilo v navadi od ministrov,da jim lahko nudi država prekvalifikacije itd.itd,nakar slišiš,da se oni ne bodo vozili v LJ ker jim je to predaleč.Koliko ljudi se dnevno vozi iz Maribora,Celja,Murske v Ljubljano delat,pa jim na pamet ne pade,da je to predaleč.Iz Vrhnike pa je 30 min vožnje do LJ pa je tem ljudem predaleč.Lepo te prosim,kakšno razmišljanje.Prav tako je bilo med temi ljudmi precej mladih,kateri so razmišljali enako,to se lahko samo zgroziš.Se strinjam,vsak križ je za naše sive celice breme,vendar samo takret ko jim mi sami to dovolimo,dokler pa smo pripravljeni za naše celice nekaj narediti,pa so prav tako dovzetne in ažurne.Mar ne?LP    

marija, 09.01.09 ob 21:04

Se popolnoma strinjam s tabo.Pogovor, pa četudi prek spleta zbližuje mišlenja..Sam sem hotel izrazit ,če si prebrala moje misli,nekaj skoraj identičnega.Vedno se je nujno prilagajat zahtevam in potrebam , ki jih prinaša razvoj , pa ne glede na politične ureditve.Tudi malo večja oddaljenost delovnega mesta ne sme predstavljati oviro...Dokler si upravičen do nekega razumnega nadomestila oz. povračila stroškov prevoza.So pa prekvalifikacije po napolnjenem petdesetem letu več ali manj odvisne od volje posameznika.Ne glede na preostalo zmogljivost možganske skorje se pač moraš potruditi po najboljših močeh - seveda če obstaja interes!Seveda se pa tudi meni zdi bedasto,da bi kogarkoli tam pri petdesetih naganjali v kakšno srednješolsko ,višješolsko ali nedaj bože univerzitetno izobraževanje! Ker moraš priznati-pri takih letih nimaš več sposobnosti petindvajsetletnikov - se strinjaš?    

Andrej Š, 09.01.09 ob 21:58

Ja se strinjam,vendar z voljo lahko tudi to opraviš zadovoljivo.Morda malce kasneje,da pa se sigurno.Tudi sama sem univerzitetno izobrazbo pridobila kar pozno in ni mi žal.Tako da vem,kaj vse se z voljo in interesom da pridobit.Zato toliko težje razumem ljudi,kateri tako jamrajo nič pa niso pripravljeni storiti zase.LP    

marija, 10.01.09 ob 00:17

Meni recimo ni bilo potrebno delati med študijem. Pa sem. Prvo leto ne, ker sem spoznaval koliko napora bom moral vložiti v faks. Od drugega letnika naprej pa ves čas. Ampak mi je bil faks ves čas prioriteta 1. In sem končal prej kot v 5 letih, pa še pri tem sem diplomo na koncu kar nekaj mečkal, lahko bi komot zaključil par mesecev prej (računalništvo).

Slovenski izobraževalni sistem od visokega šolstva naprej potrebuje velike spremembe. In ker se je toliko odlašalo, bodo potrebne kar radikalne.

Po moje bi bila čisto ok naslednja izhodišča:

1. Brezplačen študij le do 25 leta. Za študi po tem lahko dobiš brezobresten kredit, ki ga odplačuješ na dolgi rok po zaposlitvi. Takrat se to upošteva kot davčna olajšava.

2. Za vsako leto, ko ne napreduješ, izgubiš status. (morda že je tako)

3. Če želiš menjati študij, plačaš toliko letnikov, kot si jih zabil na faliranem študiju z možnostjo brezobrestnega kredita (kot pod točko 1)

4. Dohodninsko olajšavo za študentsko delo, dobiš le prvo leto. Naslednje leto le, če si napredoval.

5. Študentska prehrana urejena v (študentskih) menzah

6. Delno eksteren nadzor nad izvajanjem študija, predvsem s strani vabljenih profesorjev.     

Marko Pavlišič, 10.01.09 ob 10:07

Marko,tako kot pri študentih,tako tudi pri profesorjih in asistentih je velika potreba po spremembah...Predvsem imam v mislih resno in odgovorno delo.Se pa spomnim,da sinko nikakor ni zvozil matematike.Ko je le uspel kontaktirat profesorja,sta družno ugotovila,da je zahtevane naloge sicer v celoti pravilno rešil,vendar ne točno po postopku,ki si ga je zamislil profesor! Pisnega dela izpita ni opravil!Po moje je matematika nekaj egzaktnega in ne dopušča kaj dosti različic. In rezultat? Kompromis : če boš ustno fasal 10,boš izpit zaključil z 8! In tako se je tudi zgodilo!Torej tudi metode izobraževanja kličejo po spremembah!Malo boljši pristop k predavanju tudi s strani profesorjev in asistentov.Dobro je znano , da profesorji počnejo poleg dela na fakultetah še mnogo,mnogo drugih stvari,ki neposredno nimajo nič opraviti z razsvetljevanjem naše svetle bodočnosti! Seveda vse za mastne dodatne cekinčke! Krivično bi bilo do študentov,da bi za zatečeno stanje v visokem šolstvu krivili samo njih.Krivda za (ne)uspešnost je na obeh straneh!
Brezplačen študij do 25. leta?Kako pa bomo izšolali naprimer zdravnike,ki jih primanjkuje,njihov študij pa je nekoliko daljši?Kar zadeva študentsko delo,ga izkoriščajo tako študenti,kot delodajalci.V tem segmentu se s tabo vsekakor strinjam. V 5. in 6. točko,pa sva na isti valovni dolžini!!    

Andrej Š, 10.01.09 ob 15:14

Andrej, sem pomislil tudi na medicince. Valjda pri takšnih študijih narediš še kakšno izjemo.

To okoli matematike razlagaj komu drugemu. Razen, če je bil profesor totalno tele, potem to kar pišeš ne more biti res. Pri nobenem profesorju matematike, ki sem ga spoznal, pa sem je imel kar veliko, med njimi tudi takšne kalibre kot je dr. Kmet, ki ga bi direkt nogiral, ker je zanič profesor. ampak brez skrbi, da poti, ki da pravilni rezultat ne bo spregledal.

To da je na faksu še marsikaj drugega kot poučevanje načeloma ni slabo. Samo tako kot je pa v Sloveniji bi pa direkt podprl prepoved, da delajo še karkoli drugega. Podobno kot zdravnikom v javnem sektorju. Ker potem imajo v javni službi zagarantirano plačo, da lahko potem na svoje dodatno služijo brez tveganja.

Jaz nikoli nisem okrivil študentov za stanje kot je. V bistvu so študenti še najmanj krivi.
    

Marko Pavlišič, 10.01.09 ob 15:31

Ja Marija tako sem mislila, vsaj medve sva se "takoj zaštekale" :-)    

Tanja, 10.01.09 ob 16:49

Andrej, poznam veliko ljudi, ki pri 50 in 60 tih študirajo, če ne drugače na raznih tečajih.

Priporočam, da pogledaš stran Univerze za trerje življensko obdobje (teh je veliko po Sloveniji) in boš tam videl kaj vse delajo.

KO jaz pridem do denarja, si sigurno omislim šolanje, zdaj se pa izobražujem kjer je zastonj, saj to omogočajo razni projekti.

NE SMEMO SI DOPUSTITI BESED "SE NE SPLAČA".....ta negativnost se prenaša na mlajše generacije.....

In ko bomo stari in betežni, misliš, da bo takrat ta mlajša generacija gledala na nas, če jim vcepčlamo v glavo, da se ne splača?
Lepo nedeljo vsem!    

Tanja, 10.01.09 ob 17:01

Draga Tanja ,nisem imel v mislih tečajev,kratkih dopolnjevanj znanja...En tečajček ne zahteva nekih strašnih umskih naporov,resen študij pa...Se strinjam,da vsako izobraževanje pripomore k višji stopnji strokovnosti in k osebni rasti!Univerza za tretje življensko obdobje je pa bolj v domeni interesa posameznika in nima nobene zveze z opravljanjem poklica,mar ne?Je bolj aktivnost za penzionerje,ki nimajo kaj počet ali pa želijo počet nekaj o čemer so sanjali.Ne mešat jabolke in hruške prosim!Sem pristaš vseživljenskega učenja in to tudi prakticiram,vendar je razlika,če nabiraš znanja po svoji volji od tega, da si ga pridobivaš zaradi egzistenčnih potreb. Ni vseeno če se izobražuješ zaradi tega,da obdržiš oz. dobiš neko plačano zaposlitev in ti materija nekako ne leži preveč ali če želiš pridobiti znanja s področja del,opravil ali česarkoli ,o čemer si v vsem življenju le sanjal.Univerza za tretje življensko obdobje ni življenska potreba in v tem podjetju ne vidim neke širše družbene koristi. Zame je čisto vseeno,če neka babica obvlada štrikanje ali pa penzlanje ! To,da se negdo pri šesdesetih spusti v resen študij,pa se mi zdi skrajno neproduktivno in bedasto! Edini rezultat je,da zaključi življensko pot z diplomo v žepu!    

Andrej Š, 10.01.09 ob 23:27

Glede floskul-dela je dovolj za vse,ki hočejo delat pa-lahko vam ponudim toliko dela,da ga vsi RB-jevci ne boste opravili-samo s plačilom bomo imeli pa probleme!Torej vsi , vseh poklicev in izobrazbenih stopenj,ki ste deloholiki in ki sprejmete vsako delo , samo da delate , ne glede na zaslužek moja vrata so vam odprta! Vljudno vabljeni!V praksi dokažite,da vam gre le za delo in izključno le za delo!Žrtvujte se,zelo bom srečen in zadovoljen!( za plačilo,nadomestila,plačevenje prispevkov in ostale obveznosti ne jamčim! Stroške prevozov na delo in stroške malic si častite sami!)    

Andrej Š, 10.01.09 ob 23:43

Ne ni res, da je samo za upokojence, je nekako omejitev spodnja starost 50 let, na eno zadevo (o tej drugič), pa sem prišla noter, čeprav jih še nimam.

Na teh tečajih dobiš čahko tudi dodatna znanja, ki so ti dobrodošla tudi pri delu, predvsem pa znanja tujih jezikov.

Tudi ti boš prišel v njihova leta.......


Pa lepe zimske dni ti želim!    

Tanja, 11.01.09 ob 18:57

Eh Tanja,sem že med njimi...Tudi tebi obilo užitkov v zimski idili;-)    

Andrej Š, 11.01.09 ob 20:26

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.