Mojih 8 ur dolgočasenja na volišču!

15.12.10 21:50 | referendum, rtv

(objavi kot novico)

Na vseh volitvah sem imenovan v komisijo v bližnjem kraju (vasi, zaselku,...), ki skupaj s sosednim krajem premore 304 volilne upravičence. V primerjavi z delom na mestnem volišču (600-1000 volilnih upravičencev) je to super iz več razlogov. Glavni je ta, da je volišče v posebni sobi vaške gostilne kjer se v nedeljo popoldan vedno kaj dogaja. Ker se vsi poznajo med sabo in samo jaz nisem iz tega kraja to pomeni, da jih dosti po opravljeni dolžnosti stopi do šanka in naroči "rundo za komisijo". Če bi hotel, bi se ga lahko verjetno na mrtvo napil. Ampak naj vas to ne zavede, komisija svoje delo jemlje resno, mogoče celo bolj kot kje v mestu.

Po strankarski sestavi je volišče prevladujoče SDS-ovsko, nekaj dobita še SLS in NSi, ostali pa zanemarljivo.

Pa je prišla ta nedelja - Referendum o zakonu o RTV. Bil sem v popoldanski izmeni in ker je bilo za pričakovati nizko udeležbo sem si napolnil gsm (za igranje igric), vzel zraven 10 strani razpisa, ki sem ga moral preštudirati ter se pripravil na dolgočasenje.

Na koncu je glasovalo 22,6% volilcev, a ker je to vseeno le 69 ljudi (63 proti, 5 za, 1 neveljavno) sem imel ogromno časa. Ko igrice niso bile več zanimive in se podrobno naštudiral razpis (ter se odločil da se nanj ne prijavim) sem nehote pričel razmišljati o smiselnosti referendumov in zgrešeni propagandi za tega.

Drug za drugim so prihajali volivci, ki so se smejali, vzeli glasovnico in rekli (jagodni izbor po pogostosti - cenzuriran nekaterih "močnih" besed):

1. "Za kaj se sploh gre?" (absolutno najpogostejša izjava)

2. "Kaj zapravljajo naš denar, itak potem to nič ne velja tako kot je bilo pri referendumu o trgovinah če bodo odprte v nedeljo!"

3. "Kaj nam je tega treba, za to njih plačujemo!"

4. "Te pa gremo proti obkrožit ker so rekli da bojo prispevek na 30€ dvignli če bo zakon sprejet"

5. *%&#"?=)J&4# - ni prevoda nanaša pa se na VSE naše politike v povezavi z ženskimi oz materinimi rodilnimi organi, živalmi, ženskami ki sprejemajo denar za seks, itd.

Skratka na koncu sem lahko ugotovil, da se nobenemu ni sanjalo (pa ne samo na tem volišču, tudi drugje) za kaj se sploh gre in da je vladna stategija komuniciranja z argumenti, prepričevanjem in predvsem nejasnimi sporočili pogorela na celi črti. Predlagatelji so uporabili besedo tajkunizacija, odprava verskega programa in podražitev prispevka in prepričljivo mobilizirali svojo bazo.

Pustimo tu ob strani načelnost take kampanije in jo sprejmimo kot realnost iz katere bi se dosedaj že morali nekaj naučiti in to je - DA BO TA VLADA IZGUBILA VSE REFERENDUME, KI SE JI BODO "ZGODILI".

In zdaj najpomembnejše! SE SPLOH SPLAČA DELATI REFORME IN ZAKONE ČE VEŠ DA BOŠ DOBIL NA VRAT REFERENDUM, KI GA BOŠ IZGUBIL!

Mislim, da je vsem jasno, da bo referendum za pokojninsko reformo verjetno pa tudi za malo delo, družinski zakonik in še kaj. Kakšni mislite, da bodo rezultati če bo komunikacija oz. propaganda takšna kot je bila sedaj?

Oziroma, a si bo vlada upala speljati pokojninsko reformo tudi če bo padla na referendumu?

ZATO PREDLAGAM VLADI, DA PRVO SPREMENI ZAKON O REFERENDUMIH ŠELE POTEM PA SPREJEMA "NEPOPULARNE" ZAKONE, SAJ BO ŠEL VES TRUD V NIČ KER BODO ZAKONI PADALI NA REFERENDUMIH.

PS: CENTRALE VLADNIH STRANK - SPET ZANEMARJATE LOKALNE ODBORE IN DELO NA TERENU, KOT ŽE TOLIKOKRAT SO VAS NA TERENU (TAM KJER SE DOBIVAJO GLASOVI) POPOLNOMA POVOZILI. PA NE KRIVIT LOKALNIH ODBOROV, VSE SE ZAČNE NA VRHU.

Komentarji

Po katerem kriteriju spada zakon o RTV SLO med "nepupularne"?

Sicer pa, a nam zaupaš koliko dobiš plačano za to dolgočasenje?

Moj kolega je nekoč bil, in se ne spomnim več koliko je dobil, ostalo pa mi je v spominu, da je bilo dokaj mizerno.    

Marko Pavlišič, 15.12.10 ob 22:18

plačilo za 8 do 9 ur sedenja - 45€ za ostale člane komisije (5 ljudi), vodja volišča pa nekaj več.

zakaj je zakon v rtv "nepopularen"? ker je vse povezano z RTV nepopularno in igračkanje politike sodeč po "ljudskem glasu".    

xyz, 15.12.10 ob 23:22

Vsi tisti ki zagovarjate pokojninsko reformo lahko delate do smrti zaradi mene samo ne v foteljih ampak fizična naporna težaška dela v gospodarstvu.
Ne pa, da samo pametujete in govorite v mojem imenu.

Ne morem in ne bom podpiral medgeneracijske solidarnosti, ker ne bom od tega imel jaz nič koristi, razen stroške.

Najprej naj ukinejo vse tiste penzije raznim priviligirancem pa sploh niso upravičeni do njih, ker niso plačevali v ta sklad, potem naj močno zmanjšajo javno upravo, ker jih je že več kot pa je delavno sposobnih ljudi v gospodarstvu.

In ne more se podpirati več fotelirjev kot pa je fizičnih delavcev v Sloveniji.
Vsak bi bil že rad direktor, nadzorni in ne vem kaj še ne in po možnosti prejemati denar iz državnega proračuna.

Po drugi strani pa ne delujejo pristojne državne institucije in pravna država, zato so vsi po vrsti neuspešni in neučinkoviti?

Zato je potrebno pri njih narediti RESET, ker očitno niso sposobni opravljati svojega posla v skladu z Evropskim pravnim redom (vladavina prava) in mednarodnimi predpisi ter spoštovati zakonodajo?

In vse kršitelje takoj sankcionirati, ter zamenjati z sposobnimi in bolj odgovornimi od njih.    

kawboy, 16.12.10 ob 06:38

aja da ne bo pomote, jaz sem tudi proti reformi. vse kar mi bo prinesla je delo do smrti (delovna doba mi teče komaj od 24 leta dalje) in še težjo finančno situacijo z zviševanjem obveznih prispevkov.
vsi drugi stebri in pokojninska varčevanja so nateg brez primera, osnovno penzijo pa bom imel tako, da verjetno še za karton pod mostom nebo zneslo.
ustvarite pogoje, da bodo mladi delali, se zaposlili po šoli in ne več let čakali na zaposlitev. potem bodo rojevali, imeli družine in obenem polnili blagajno.
do takrat pa se bo delalo na črno ali podaljševalo študentski status v nedogled zaradi dela na napotnice itd.    

xyz, 16.12.10 ob 16:38

Da le ne bi ta Janez samo jadikoval, tudi jaz delam v gradbeništvu in če bojo v vseh ostalih panogah delali tako dolgo, bom še jaz. Pa čim manj jamranja.LP.     

alojz, 16.12.10 ob 19:40

Očitno nekateri ne razumete, da je odvisno kaj delate, tudi v gradbeništvu je več različnih del od lažjih do težjih, se mi pa zdi da delate v pisarni, zato pa takšen odziv.
Samo večina nas misli drugače.
    

kawboy, 17.12.10 ob 06:44

To ni jamranje ampak kritiziranje.    

kawboy, 17.12.10 ob 07:37

Lepo je bilo povedano s strani enega od predlagateljev zakona:

Zakon bo vsak ocenjeval glede na svoj partikularni interes. Enim ni všeč, da se bo delalo dlje. Meni ni všeč širjenje osnove za zavarovanje pri lastnikih in poslovodjih. Nekomu ni všeč odmerni postopek, drugemu pa usklajevanje.

Redko kdo pa vidi koristi.

Dejstvo je, da bo ob nespremenjenem sistemu blagajna crknila, in bo treba pokrivati iz proračuna, kar pomeni da se bodo prispevki povišali posredno in netransparentno.

Potrebno bi bilo zadevo na novo postaviti. Če bi z tem začeli dve leti pred nastopom mandata, če bi pred volitvami imeli pripravljene dokaj natančne osnutke, če bi nato to sprejeli v prvem letu vlade, potem bi zadeva bila lahko speljana. Tako pa ne bo. Žal. Ali na srečo, ker se meni prispevki ne bodo povišali :-))

Sistem je zafuran tako daleč, da ga lahko rešijo edino korenite spremembe. Kar pomeni vzpostavitev individualnih računov, nobenih odlogov plačil, prenos obstoječega državnega premoženja na pokojninski sklad, izračun stanja in postavitev dolgoročnega plana saniranja, na osnovi individualnih računov,ne neke megle.

Sicer izgleda, da je večina tega tudi v trenutnem predlogu zakona. Z eno veliko izjemo. Individualni račun, ki je vezan na točno določenega upravljalca, kjer sredstev ne moreš dvigniti, ki ga upravlja politika - ni individualni račun.
    

Marko Pavlišič, 17.12.10 ob 09:44

45 OJROF za sedenje...SLABO SO TI PLAČALI!!!    

redroom, 17.12.10 ob 10:14

Marko se strinjam s predzadnjim stavkom, vendar tega o čemer govoriš v prvem stavku zadnjega odstavka ne vidim. Se pa strinjam s tvojim pisanjem. Ind.račun ti namreč res omogoča več svobode in hkrati potem ni potrebno zakona, s katerim bi predpisal upokojitveno starost. Če namreč nekdo oceni, da ima dovolj privarčevanega, bi se lahko upokojil tudi pri 30-ih. Zato ap ves čas govorim, ta tukaj ne gre za reformo, ampak reševanje (sicer zavožene) države.    

Sebastijan, 17.12.10 ob 13:08

RAZMERJE MED POLITIKO IN KAZENSKIM PRAVOM
Instrumentalno pojmovanje kazenskega prava je lastnost avtoritarnih in totalitarnih režimov, ki so zlorabili kazensko pravo, da so ideološkemu in politčnemu nasilju dali videz zakonitosti.

Pojem deviantnega ravnanja
Človekovo in družbeno življenje sestavlja neskončno število posameznih ravnanj, vedenj, delovanj in dejanj. Z njimi zadovoljujemo potrebe in opravljamo dolžnosti. Potreb ne zadovoljujemo in dolžnosti ne opravljamo, kakor se komu zdi primerno, prijetno, lažje, temveč nas pri tem vežejo določena pravila.
Ta pravila nastajajo v vsakdanjem življenju zaradi sožitja z drugimi ljudmi, ker je proces družbenega življenja produkcija in reprodukcija stvarnega življenja. Dvoje ali več ljudi svoje odnose podredi določenim pravilom. Ta pravila, ki so zapovedi in prepovedi, so običajna, moralna, socialna ali pravna oz. norme.
Nekatera ravnanja imajo pozitiven predznak. Nekatera ravnanja dobijo s stališča norm negativen predznak in njihove nosilce preziramo, osamimo, jih grajamo ali kaznujemo.
Pri kazenskem pravu nas zanimajo le ravnanja, ki imajo v konkretnih družbenih razmerah negativen predznak – so po oceni določenega dela družbe ali družbe kot celote v nasprotju z določeno posamično normo, ki jo tista družba ali družbena skupina goji, spoštuje in razvija.
Deviantnaali odklonska ravnanja so ravnanja, ki jih določena družbena skupina ali družba v celoti šteje za neobičajna, škodljiva, nemoralna, asocialna in za družbo nevarna.
Deviantna ravnanja niso takšna sama po sebi, marveč dobijo to označbo v konkretnem družbenem okolju. Gre za napad na posebne običajno prikrite interese določenih družbenih skupin – individualni upor.

Družbeno negativni ali socialnopatološki pojavi so kriminaliteta, alkoholizem, narkomanija, brezdelništvo, potepuštvo, hazarderstvo, prostitucija in drugi podobni pojavi. So več kakor preprosta, mehanična vsota dejanj in vedenj posameznikov, če je tak množičen pojav obenem količinsko, statistično določljiv in ga je možno kakovostno sociološko opredeliti in razlikovati od drugih pojavov. Posebni družbeni pojavi so, ker so sociološko opredeljivi. Posameznik, ki se vede v nasprotju z družbeno priznanimi normami, se znajde v posebnem družbenem odnosu.
Nasprotovanje je bistvena vsebina družbenega odnosa, ki nastane s kršitvijo moralne ali družbene norme. Gre za konfliktnost med posameznikom oz. socialno kategorijo deviantov in širšim družbenim okoljem. Latentni odnos nasprotovanja in konfliktnosti med
posameznikom in širšim okoljem se ponavadi spreobrnev odnospr isiljevan ja,ki se pojavi kot reakcija okolja ali kot širša družbena državna reakcija in kot sprememba stanja, ki je obstajalo med okoljem, družbo, državo in posameznikom pred kršitvijo družbene norme.

Pojem kaznivega ravnanja
Velik del pravil za vedenje (zapovedi in prepovedi) predpisujejo država in njeni organi s pravnimi predpisi, prevzetimi iz družbenih in moralnih norm, zaradi uresničevanja svoje politike oz. za dosego družbenih ali ideoloških ciljev. Takšna pravila so lahko v skladu z moralnimi pojmovanji večine ljudi, vendar jih lahko država ljudem vsiljuje zaradi neposrednih interesov ali dolgoročnih ciljev.
Kazniva ravnanja so ravnanja, ki jih z ustavo določeni pristojni zakonodajni in drugi državni organi po posebnih kriterijih izberejo in kot takšne določijo v ustreznih pravnih predpisih.

Pojem kaznovalne sankcije
Hkrati z zapovedjo ali prepovedjo je s pravno normo vedno predpisana tudi pravna sankcija za njeno kršitev.
Kaznovalne sankcije so sankcije, ki storilcu grozijo z odvzemom ali omejitvijo določene njegove pravice – n.pr. prostost, premoženje,...
Kazenska represija je organizirano s pravom urejeno in vnaprej določeno nasilje, ki ga izvajajo s pravnimi predpisi določeni državni organi v okviru predpisanega postopka in v oblikah, ki so predpisane, zoper tistega, ki krši pravno normo.
Razlikujemo:

kaznovalne sankcije za disciplinske prekrške,

kaznovalne sankcije za prekrške,

kazenske sankcije za kazniva dejanja.
Kaznovalno pravo je veja prava, ki se ukvarja z vsemi kaznivimi dejanji (= k.d.). Deli se na:

pravo o disciplinskih prestopkih,

pravo o prekrških,

kazensko pravo.

Kriminaliteta so ravnanja ljudi, ki napadajo ali ogrožajo človekove temeljne vrednote: življenje in telesna nedotakljivost, svoboščine in pravice, premoženje in varnost, kot tudi temeljne družbene vrednote, kot so družbena ureditev, varnost države in njene najpomembnejše institucije.
Zločinstvenostin hudodelstvenost sta pojava, ki ju v določeni državi štejejo za družbo kot najbolj škodljiva in nevarna, asocialna in antisocialna.
Razlikujemo 2 kategoriji k.d.:

mala in se = zla sama po sebi – človeška, moralna in socialna nevrednost in nevarnost sta vsakomur očitni,

mala prohibita = prepovedana zla – napadajo ali ogrožajo določeno trenutno pomembno dobrino ali poseben interes ali pravilo oz. prekršijo določeno zapoved ali prepoved, ki izvira iz trenutnih političnih, gospodarskih ali socialnih razmer; tako dejanje ni zlo samo po sebi, temveč ga je pristojni zakonodajni organ ocenil kot zlo in razglasil za k.d.

Disciplinski prestopki (kršitve delovnih obveznosti) so najlažja oblika kaznivih ravnanj. Vsakdo, ki stopi v delovno razmerje v gospodarski organizaciji, zavodu, državni upravi,... se mora podvreči disciplini, brez katere ta organizacija ne bi mogla delovati. Disciplina pomeni skupek pravil za ravnanje in vedenje delavcev in uslužbencev ter se nanaša praviloma le na specifične lastnosti organizacije, vrsto in naravo dela, ki ga opravlja,... Kršitve teh pravil so disciplinski prestopki in zanje se lahko izrečejo disciplinske sankcije.
Zakon o temeljnih pravicah iz delovnega razmerja imenuje disciplinske prestopke "kršitve delovnih obveznosti oz. dolžnosti" in določa: "Delavec, ki po svoji krivdi ne izpolnjuje svojih dolžnosti in delovnih obveznosti, ali ki ne upošteva sklepov, sprejetih v organizaciji, oziroma tistega, kar je odločil delodajalec, krši delovno obveznost (54. člen)."
55. člen zakona določa disciplinske ukrepe (javni opomin, denarna kazen, prenehanje
delovnega razmerja). 58. člen določa, katere kršitve se lahko štejejo za hujše kršitve dolžnosti in delovnih obveznosti. Za hujše kršitve zakon dopušča ukrep prenehanja delovnega razmerja, ki je najhujša disciplinska sankcija. V členih 59 do 68 so določeni disciplinski organi in postopek.

RAZMERJA MED POSAMEZNIMI KATEGORIJAMI KAZNIVIH RAVNANJ
Odgovornost storilca za hujšo vrsto kaznivega ravnanja izključuje njegovo odgovornost za milejšo vrsto.
To pravilo velja le, če je bila odgovornost za hujšo vrsto kaznivega ravnanja ugotovljena prva.
Kdor je bil v kazenskem postopku spoznan za krivega in obsojen za ravnanje, ki je k.d. in ima hkrati znamenja prekrška, ne more biti kaznovan za prekršek.
Razmerje med k.d. in disciplinskim prestopkom – disciplinska sankcija je omejena na okvir določene gospodarske ali druge organizacije in nima splošnega učinka, kakršnega imajo kazenske sankcije za k.d.

Kazensko pravo je eno izmed najstarejših vej prava.
Kazensko pravo je posebna veja prava, katere vsebina je s pravom urejeno in omejeno nasilje.
Kazensko pravo je sestavni del pravnega reda ali sistema države, ki je pomemben del družben nadgradnje. Je dejavnik za varstvo obstoječih in prevladujočih družbenih odnosov, vrednot in institucij ter le v manjši meri dejavnik njihovega spreminjanja.
Kazensko pravo je instrument za izvajanje oblasti vsakokratnega političnega razreda.
Kazensko pravo tudi omejuje krutost in nečlovečnost, omejuje samovoljo vladajočih ter varuje človekove pravice, svoboščine in dostojanstvo.

    

kawboy, 17.12.10 ob 16:31

redroom: jaz tam ne "sedim" zaradi 45€, jaz tam sedim zato ker smo na tak način (en "ne-domačin" v komisiji, en "naš") vspostavili sistem da se na lokalnih voliščih ne voli več po domače ko en voli za celo družino ali še kaj hujšega.

še vedno mislim, da se sistem pokojnin more NUJNO reševati tako da se zagotovi službe, boljše plače itd. skratka da se uredijo stvari v gospodarstvu in družbi. potem bo tudi v proračunu več denarja.    

xyz, 17.12.10 ob 18:51

Nič bat! Do 65 leta starosti bodo lahko "delali" le "beli" ovratniki v Armaniju, preprosta raja pač ne ...Če vas ne bo pobralo pred 65. letom starosti, naš "ljubljeni vodja" že napoveduje zdravstveno reformo, verjetno spet zmanjšanje in omejevanje pravic. Torej, manj posegov, predpisanih zdravil na stroške obveznega zavarovanja in več plačil iz lastnega praznega žepa ??? ....V primeru da vas še to ne bo ugonobilo, pa načrtuje še spremembe v delovni zakonodaji.Gotovo liberalizacija trga dela. Dobro vemo, kaj to pomeni za starejše, iztrošene, invalidne.Življenje na cesti nevredno ljudskega bitja, siromaštvo, počasno smrt.... Dragi moji, na penzije, dobro in pristopno zdravstveno oskrbo nikar ne računajte preveč ...Pod to samoljubno in samovšečno vlado še posebej ne! Še misel - dober gospodar za rast podjetja namešča nove, sodobnejše in zmogljivejše stroje, stare pa da v pokoj, preden dokončno "riknejo".Naš vrli "gospodar" pa ravna ravno obratno.Mlade,sposobne,ustvarjalne in polne energije bo pustil čakati, dokler jim vrlin ne zmanjka, stare pa bo ob pomanjkljivem " mazanju" iz zdravstvene blagajne gonil do smrti .... Torej- navaden smrtnik nikakor ne bo delal do 65. leta starosti. Pa lepo pozdravljeni - tako člani , kot simpatizerji stranke-zagovornice in borke za delavske pravice .    

Andrej Š, 17.12.10 ob 23:06

Luka Zorko, ja pol bii pa teh 45 ojrof podaril Rdečemu križu    

redroom, 19.12.10 ob 18:47

redroom: ti pa si en šaljivec, a misliš da meni denar ne pride prav?
Nisem ne v javnem sektorju, ne v državni firmi, niti ne delam z njimi ampak sem samozaposlen. Vsak denar, ki mi ga država vrne z veseljem vzamem.
Sicer pa o rdečem križu nimam ravno dobrega mnenja, sodelujem pa z drugimi humanitarnimi organizacijami ampak ne doniram denarja ampak moje delo.

saj če bo šlo tako naprej z davki in reformami, bom verjetno firmo preselil v avstrijo (za kak ciper premalo "obrnem") pa ne bom tu nič plačeval in bom lahko potem "vaš" denar poklanjal.     

xyz, 27.12.10 ob 22:30

V veljavi bo stopila dohodninska novela v kateri bodo tudi spremembe pri obdavčitvi športnikov in Slovencev zaposlenih v EU. Res pa je da ne piše ali na gor ali na dol.    

kawboy, 28.12.10 ob 22:09

Luka Zorko, sej šala nas lahko še samo gor drži. Preveč resno smo zašli!    

redroom, 29.12.10 ob 07:45

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.