MOČ MEDIJEV

07.05.09 23:00

(objavi kot novico)

 

Skoraj vsak pozna radijsko igro  Orsona Wellsa » Vojna svetov«, ki so jo predvajali 30.10.1938, kje drugje kot v Ameriki.

 "Gospe in gospodje, prekinjamo program... šokantne novice... na Marsu so opazili čudne, hidrogenske eksplozije... Zemlji se z veliko hitrostjo približuje orjaški, žareči, leteči predmet... pristal je pri Grovers Millu... iz vesoljske ladje stopajo srhljive, neopisljive, zlovešče kreature... scvrli so ljudi, ki so jih prišli gledat, tudi policaje... povsod ležijo ožgana, neprepoznavna trupla...

Tako nekako so donele zlovešče besede iz radijskih sprejemnikov in so ljudi pognale v grozljivo paniko, ne da bi upoštevali uvodne besede, da gre za radijsko igro. Grožnja v obliki Hitlerja ni bila več pomembna. Pomembni so bili marsovci, ki so ogrožali zemljo.

Tako je, če se mediji odločijo, kaj bo pomembno. Je danes kaj drugače? Mislim da ne. Podobno šokantno, kot leta 1938 Wellsova »Vojna svetov«, so bili pri nas posnetki Hude jame, vsakodnevno poročanja o recesiji, zgodba o Istrabenzu, o tajkunih, o prašičji gripi..... Podobno šokantna so poročanja o padcu podpore vladi, o padcu podpore SD-ju, o »neučinkovitih«  vladnih ukrepih v boju s finančno krizo itd.

Šokantna? Kakor za koga. Za Wellsa Vojna svetov ni bila šokantna, ker jo je ustvaril s pomočjo medija.  

Pri nas se moči medijev najbolj zavedajo v SDS in to znajo seveda izkoristiti.  

Poglejmo kako to počnejo:

SDS je svojih 100 ukrepov predstavil na pompozen način. Kamera je dramatično približala kup papirjev, ki smo jih potem gledali po poročilih in v časopisih »potni list«(če lahko tako imenujemo te ukrepe) do blaginje, kakršno smo imeli  času, ko je vladala najbolj »uspešna« vlada v mandatu 2004-2008.

Spet dobro pripravljena propaganda politične opcije, ki je pomagala zakuhati vso to gospodarsko godljo.

Jaz v tem vidim podobnost, z radijsko igro Vojna svetov. Polno govorjenja, polno izbranih besed, polno »šokantnih« posnetkov v tem primeru  kupov papirja ... Nekateri ljudje temu verjamejo. »Saj nekaj so pa morali napisati, če je popisano toliko papirja.« 

Za tiste, ki nasedajo takim medijskemu poročanju ukrepi, ki jih je napisal SDS že delujejo, pa tudi če jih še nikjer ni in za te iste ljudi, vladni ukrepi še ne delujejo, ker so zanič.

 

Zanima me, ali so vladni ukrepi za boj s finančno krizo res neuspešni? Mar so neuspešni zato, ker jih vlada ni predstavila na velikih kupih papirja?  Mediji nam poročajo da so neuspešni. So res? Lahko učinkujejo čez noč? Drugje v EU niso, zakaj bi torej pri nas? In če ne učinkujejo, zakaj ne ? Mar so res krivi samo slabi ukrepi, ali je morda krivo tudi negativno stanje duha? Mediji o tem ne pišejo veliko. Zakaj? Ker rabijo šok ljudi, potrebujejo žalost ljudi, njihovo zgroženost, potrebujejo afere, .... Preprosto potrebujejo paniko, da imajo o čem pisati, poročati, da se imajo nad čem naslajati... Moje predvidevanje: Začetek konca finančne krize bo takrat, ko jo bodo na svojih žepi začeli čutiti najmočnejše medijske hiše.  Takrat ko bo za njih postala nevarna in ko se panika ne bo več prodajala ampak bo ogrožala medije. Začetek konca finančne krize bo, ko se bodo mediji obrnili k javnosti in ljudem začeli vlivati optimizem.

Lahko mediji odločijo kaj bomo gledali, lahko mediji odločajo katere so pomembne teme, lahko mediji poročajo......ampak, od percepcije vsakega posameznika je odvisno, kaj bo spustil čez »sito« svojega vrednostnega sistema.

Ker pa je privilegij ljudi tudi to, da imamo možnost odločanja, se lahko odločimo, ali bomo medijem verjeli, kaj jim bomo verjeli, zakaj jim bomo verjeli in koliko jim bomo verjeli.  

 

Komentarji

Jap. In pripravijo ljudem všečne ukrepe, za katere pa vsi vemo, da so neuresničljivi.

Apropo: ali ni Erjavec obljubljal 1.000 € penzije in so ga zato vsi penzionisti volili? Kaj pa zdaj? Poteguje se za mestvo v Evropskem parlamentu.    

Slavica, 08.05.09 ob 06:37

Slavica mene najbolj "jezi" kako mediji neprestano poročajo o tem, da koalicija nič ne dela ker se preveč uvarja sama s sabo.V javnosti na vsak način hočejo utvariti občutek, da je vlada zato nezaneslljiva, da je zato neučinkovita, da vlada "raztrgano", Brez veze. Pahorja hočejo prikazati kot medlega predsednika... Samo zato, ker se je zadnje štiri leta vladalo s trdo roko JJ-jain je to baje najbolj prav.     

Polona, 08.05.09 ob 07:34

Polona, to kar si napisala drži in je vsaj delno posledica "nestrankarskega kadrovanja", oz. naša vlada je pustila kadre ki jih je nastavila SDS še naprej na vodilnih mestih v gospodarskih, medijskih in drugih pomembnih družbah. Ta zgodba zdaj kaže svojo negativno plat in kadri prejšnje vlade zdaj povsem legalno (in učinkovito) mečejo polena vladi in stranki.    

Sašo, 08.05.09 ob 08:47

Pa še to: spomnimo se, kako smo v predvolilni kampanji na vseh poštnih okencih (hočeš-nočeš) gledali vabila, naj volimo SDS.
A bo prihodnjič kaj drugače (so koga zamenjali v pošti)?    

Sašo, 08.05.09 ob 08:52

Sašov komentar je razmisleka vreden!    

Slavnik, 08.05.09 ob 08:53

Sašo se strinjam. Pa tudi odzivnost koalicije na poročanja je slaba. Nihče ne pričakuje, da bo vlada počela to kar je počela prejšnja vlada, ko je za vse krivila medije jih napadala se kregala z njimi, Drobnič je neko novinarkocelo odrinil če se spomnimo in še danes njihov vodja še danes toži recimo Miheljaka... Nedemokratično in revanšistično ravnanje je bilo to.
Ampak popolnoma mlačni odzivi da provokacije pa tudi niso dobri. Nasprotno. Tako ravnanje je škodljivo. Vzbuja občutek neoodločnosti in če se o nekaterih stvareh govori dolgo, na drugi strani pa ni odziva, to lahko postane pri ljudeh resnica.     

Polona, 08.05.09 ob 08:58

Resnica ali neresnica je tako vseeno, saj nekaterih ljudi ne moreš prepričati v nič več. Veliko energije sem porabila, da sem prepričevala, pa so mi začeli: saj so vsi ene velike barabe in na volitve ne bom šel/šla. Kar pa je najslabša varianta. Nimamo moči kot jo ima RKC in njihove maše, kjer je natančno razloženo koga morajo voliti in če ne, je skoraj greh.

Najbolj "posrečeno" se mi zdi, ko za prvaka ene stranke skoraj vsi po vrsti pravijo: "Ta si pa upa"! In? Upa si vsak za gostilniškim šankom, ampak kaki je hasek tega? Je naredil kako dobro delo? Je vrnil kaki tisočak svoje poslanske plače? Ampak upa pa si. Jez tudi. Celo v luno tuliti. In hasek? Saj ni važen. Si pa upam.    

Slavica, 08.05.09 ob 10:29

Se strinjam. Polona prav si povedala. Nihče nima čarobne palice, da bi rešil situacijo. Če bi prejšnja vlada racionalno delala že v svojem mandatu, bi bilo sedaj v času recesije veliko lažje prebroditi krizo. Naša vlada pa prav vsa vprašanja ( ki jih je prejšnja vlada pustila nerešena) rešujejo, in si ne predstavljam pod kakšnim pritiskom morajo delati. Ne bi bila rada v njihovi koži. Našemu predsedniku bi morali mi dajati vsak dan vsaj moralno podporo, da lahko vse skupaj pelje. JJ pa poskuša blatiti delovanje prav na tistih področjih kjer so sami padli na izpitu! Saj ljudje niso neumni, ve se kakšna je bila njihova zapuščina!!    

Meg , 08.05.09 ob 10:59

Moto zadnjih volitev so bile spremembe, našega predsednika pa "odgovornost za spremembe"! Mislim, da je preveč "navlake" ostalo, pa še nekaj okostnjakov bo padlo iz omare! Kljub določenemu nezadovoljstvu, pa mislim, da sedaj potrebujejo vso našo podporo, saj si nihče ni znal predstavljati, kaj bo prinesla recesija... Osebno me trenutno najbolj jezi minister za finance, ki pred kamerami ni prepričljiv in kot kaže res govori na pamet, celo to ne ve kdaj si nekdo izplača milijon eur, saj ne gre za drobiž...In kako ne bi mediji to zagrabili.. pa še kar je izjav Jelinčiča, Grimsa... Upam, da je v Slovencih toliko razuma, da ločijo plevel od trave, da slišijo tudi med vrsticami...predvsem pa, da čutijo, da je le zavel nov veter in da se počasi pravna in socialna država skuša postaviti v okvirje iz katerih je za časa JJ pobegnila....Kar se tiče medijev pa je vedno veljalo in tudi v bodoče bo, da se ljudje hranijo z aferami, slabimi novicami, polresnicami...    

Jadranka B., 08.05.09 ob 11:43

Jadranka v vladi primanjkuje dobrih tiskovnih redstavnikov. V samem kabinetu predsednika in po ministerstvih. Nihče od strokovnjakov kot je recimo Križanič ne pričakuje, da bo tako dober retorik, da bo na novinarskih konferencah znal "odbiti žogico" v obliki zoprnih novinarskih vprašanj. Vsi pa pričakujemo od njega spol od vseh ministrov, da s pomočjo svojih tiskovnih predtavnikov v medijih znajo povedati, v kakšnem stanju so dobili ministerstvo, z vsemi okostnjaki vret in da znajo razložiti zakaj so njihove poteze take kot so. In potem se mediji in novinarji obesijo na nerodne izjave in SDS-jurišniki jih pač pograbijo z vsemi štirimi.    

Polona, 08.05.09 ob 11:51

Izjave, da bi SDS znala rešiti krizo in voditi državo v teh zahtevnih časih večina državljanov ne jemlje resno. Mislim, da je vedno več ljudi osupelih, ko vidijo, da so oni brez službe ali na čakanju, istočasno pa tisti ki so podjetja pripeljali do roba prepada ali celo do stečaja, sploh ne čutijo krizo, pa sploh ni signala, da bo vlada kaj ukrepala. Ne gre samo za tajkune, gre za celi kup vodilnih kadrov v slovenskih podjetjih.     

Sašo, 08.05.09 ob 13:59

Sašo seveda so v večini tisti, ki vemo, da niti "vsemogočna" SDS ki je vodila "najboljšo vlado v zgodovini slovenije" ni sposobna rešiti krize. Ampak saj marsovcev tudi ni bilo, pa je narod nasedel.
MIslim da je res že čas, da se vlada začne malo hvaliti sploh, če imajo kaj pokazati, oz. da povedo, zakaj se ukrepi še ne poznajo...     

Polona, 08.05.09 ob 14:06

Polona, odličan zapis!!
Pitanje je samo dali smo se sposobni oduprijeti utjecaju medija?
Mislim da većina ljudi nije, jer ljudi ne žele razmišljati svojom glavom, dovoljno je da netko drugi misli za njih..
Zato, živjeli mediji, dolje zdrav mozak!!    

mate, 08.05.09 ob 15:40

Polona strinjam se s tem, kar si napisala glede tiskovnih predstavnikov! Imaš prav! Po toliko mesecih, ko vidimo, kako se mediji in JJ obeša na izjave, bi bil čas reakcije; izpostavijo se naj dobri retoriki! Sicer pa osebno menim, da se iz tedna v teden pojavljajo "novi- stari" problemi in z vsemi se morajo spopadati istočasno.Priložnposti, za "šakale", ki čakajo v zasedi je več kot tistih, ki zadeve rešujejo! In to, da je čas, da se pohvalijo - res je, naj povedjo kaj se je že uredilo, čeprav so ukrepi dolgoročni in se bojim, da se bo čez leta kdo drugi z njimi hvalil! Ljudem gre bolj v ušesa Šrotov kredit, pa Kramarjev milijon, pa stečaji in odpovedi kot, da bi slišali Svetlika, katerega ministrstvo je sprejelo nekaj dobrih ukrepov tako za brezposelne, kot tiste, ki bodo na čakanju.... pa še je nekaj dobrih zadev nastavljenih, a kot sem že prej rekla....slabe stvari gredo prej v uho in dalj časa ostanejo    

Jadranka B., 08.05.09 ob 15:42

Tako je Jadranka. Res mislim da je čas, da se v stranki in v vladi začnejo zavedati, da je potrebno javnost "bombandirati" z spodbudnimi podatki. Da je potrebno pri tem biti skoraj "agresiven".    

Polona, 08.05.09 ob 15:51

Jadranka B, res je, ljudjem grejo v uho tudi stečaji in odpovedi. Ob tem pa se ne sme zanemariti dejstvo, da nihče ne raziskuje takšne primere, zakaj prihaja do odpuščanja, stečaja, slabe plačilne discipline... V tem času je ogrooomno zlorab recesije in vse kar slišimo je, da bodo delavci prejmali nadomestilo za primer brezposlenosti.     

Sašo, 08.05.09 ob 16:08

Sašo! "raziskovati" ni treba kaj dosti, saj je vse na pladnju! Žal celo zakonito, kot vidimo iz marsikaterega primera! Za nazaj se da le malo urediti ali skoraj nič - gledati je treba naprej! sama upam, da bodo v bodoče pravniki tudi tako sposobno (kajti priznati je treba, da so v vladi JJ nekateri zelo dobro opravili svoje delo), da bodo pogodbe tudi obvezujoče, zneski izterljivi, kraja in nesolidno delo kaznovana....in kar je še teh stvari na katere se sama ne spoznam, da bodo nadzorniki tudi nosili posledice...
na tem se tudi že dela... čas bo pokazal, sama sem optimistka-zaupoati je treba!    

Jadranka B., 08.05.09 ob 16:39

Tako je Jadranka. Res mislim da je čas, da se v stranki in v vladi začnejo zavedati, da je potrebno javnost "bombandirati" z spodbudnimi podatki. Da je potrebno pri tem biti skoraj "agresiven".
Polona, 08.05.09 ob 15:51
++++++++++++++++++++++++++++++++++

A je potrebno še kaj dodati?

...., no morda samo to, kar je namenoma pozabila napisati - :
bombardirati javnost z lažmi, prevarami, ..., in to na agresiven način, če že na lep nebi šlo.
A nismo to že enkrat slišal v Novi Gorici od Kučija v tem smislu - da je prvo potrebna diskreditacija, če je potrebna tudi fizična.

Naj ti priznam in zaupam, resnično sem mislil glede na tvoja pisanja da si ena izmed "bolj" naravnih deklet, ampak kot vidim, so te total opral in ožel.

Dol z rdečo bando, uničevalci slovenskega življa.

Naj zaživi druga republika

Črne roke    

Črne roke , 10.05.09 ob 22:40

Črnorokci: druga republika = sanja sv..ja o koruzi.    

Slavnik, 11.05.09 ob 07:25

Pozabil si si postriči nohte.    

RomanM, 12.05.09 ob 23:00

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.