Razmišljanja

21.12.09 22:03

(objavi kot novico)

Z Lizbonsko pogodbo, ki je začela veljati 1.decembra 2009, je Slovenija "izgubila" še del suverenosti. Okrepila se je moč Evropskega parlamenta glede zakonodaje, proračuna in političnega nadzora. Odločitve Evropskega parlamenta, bodo bolj kot kdajkoli doslej neposredno vplivale na vsakdanje življenje evropskih državljanov.

Ob tem sem se zamislila nad Zakonom o volitvah poslancev v Evropski parlament.

Maastrichtska pogodba je kot podlago volilne pravice opustila načelo državljanstva in namesto tega uvedla načelo prebivališča. Tako ima vsak državljan Unije pravico izvrševati svojo volilno pravico v državi svojega prebivališča, čeprav ni državljan te države.

Mi smo šli do te mere da novela zakona, na predlog službe vlade za zakonodajo odpravlja tudi napako, do katere je prišlo ob implementaciji evropske direktive. Do zdaj je bilo v zakonodaji zapisano, da smejo aktivno pravico uresničevati tisti, ki imajo dovoljenje za stalno prebivanje v Sloveniji, zdaj pa se to besedilo spreminja v potrdilo o prijavi prebivanja.

Ob srečanju s poslancema, Tanjo Fajon in Zoranom Thalerjem in poročanju o dogajanju v Evropskem parlamentu, sem pozorno prisluhnila, ko je Zoran Thaler govoril o tem, kako so ljudje, ki nimajo pojma o razmerah in stanju na tistem območju, torej tujci, odločali o nekem delu Balkana.

Spet so mi misli odtavale... Bodo tudi o Sloveniji in Slovencih imeli možnost odločati le tujci? Saj tako že odločajo, v Evropskem parlamentu jih je dovolj. Se zanašamo, da tujci, tako in tako ne bodo izvoljeni?

Majda Potrata mi je dejala, da je tudi ona poslanka iz Maribora, v parlamentu pa mora odločati o zakonih dobrih za vse Slovence.

Hm, to res ni primerljivo! Seveda se strinjam, da ne more delati le v korist Mariborčanov, toda Mariborčani so Slovenci in tudi ona je Slovenka.

Kar je dobro za nekega Italijana ali Avstrijca, pa morda ne bo ustrezalo "ubogemu" Slovencu.

Upajmo na zrelost in treznost presojanja in vladanja Evropske Unije, ki bo resnično zagotovila blagostanje vsem evropskim državljanom, enakopravno uresničevala njihove temeljne pravice in svoboščine, ter pustila tudi majhnim narodom njihov, dokaj samostojen, politični, ekonomski in kulturni razvoj, kar naj bi bil tudi smisel in cilj. Konec koncev, se lahko še vedno odcepimo...

Komentarji

Nadja toliko koliko si bomo priborili toliko bomo imeli. A misliš, da če je nekaj zelo dobrega za Mariborčane (SLOVENCE), in dokaj neugodnega za velike, da bo šlo skozi v EU parlamentu? Nikoli. Žal.    

Dugi, 21.12.09 ob 22:15

Izvoljeni v Evropski parlament niso delegati, pač pa poslanci. Delegate s(m)o imeli v socializmu, ko je posamezna »baza« delegirala svojega zastopnika kot nosilca partikularnih pooblastil, poslanci pa so nosilci »univerzalnih« pooblastil. Rečeno drugače, slovenska poslanca (ne delegata!) SD v Evropskem parlamentu ne predstavljata Republike Slovenije ali njenih državljanov, pač pa vse volivce socialno-demokratske oz. socialistične provenience v EU. Fajonova in Thaler nista »plemenska« poslanca, pač pa »ideološka« poslanca. V sled tega je povsem logično, sprejemljivo in, kar se mene tiče, več kot dobrodošlo, da lahko v RS voli svojega »ideološkega« poslanca vsako, ki živi v državi, naj bo njen državljan ali pa »le« stalno oz. začasno prebivajoči. Še več, sam se zavzemam za to, da bi enako pravilo veljalo tudi za državno-zborske volitve, in bi, oh, groza, državljanom RS, ki imajo stalno prebivališče v kaki drugi državi (izseljenci, ki tam živijo, delajo, plačujejo davke, imajo tam stalno prebivališče in dvojno državljanstvo), vzel volilno pravico v RS. Vsak naj voli v državi, v kateri živi, ne glede na to, ali je ali ni njen državljan. Tudi v RS obstajajo predlogi, da bi pripadniki slovenskih manjšin v Italiji, Avstriji in Madžarski dobili volilno pravico v RS! Odločno proti! Da je podeljevanje volilne pravice zamejcem neumnost, najbolje vedo na Hrvaškem, kjer ravno hercegovski volivci (državljani BiH in RH, ki pa v slednji ne plačujejo davkov) že leta predstavljajo tisti jeziček na tehtnici, ki ohranja HDZ na oblasti.    

Jurc, 21.12.09 ob 23:39

Dugi, nisem prepričana, da si prebral vse kar sem napisala, še manj pa da si razumel prispodobo z Mariborčani...    

Nadja Kreft, 22.12.09 ob 00:42

Jurc, ali je kdo omenjal kakšnega delegata?

Kot Slovenka želim, da je moj "ideološki" poslanec sicer iz vrst socialnih demokratov, vendar naj zastopa tudi interese slovenskega naroda, kajti tudi narod ima svojo ideologijo.

Nisem za takšno globalizacijo, ki bi kulturo, tradicijo in mentaliteto nekega naroda kar zanemarila.

Res je, vsi smo ljudje, a z različnimi pogledi na svet, različnimi navadami, različnimi potrebami.

Različni narodi nimajo le različnega jezika in morda različnega geografskega okolja...

Da lahko voli vsak, ki živi v naši državi, prav! Ni pa mi všeč, da me zastopa nekdo, ki moje države in njenih državljanov ter njene zgodovine (pa čeprav je potvorjena)ne pozna, nekdo, ki ne "diha" s slovenskim narodom in ne pozna njegovih potreb.

Zveni zelo nacionalistično, vendar ni, je le strah pred izginotjem.

Niti toliko se ne potrudimo, da bi slovenščino uporabljali spoštljivo, tako v medijih, kot celo na kakšni univerzitetni spletni strani. Ne moremo se kar zliti z drugimi narodi...

Si predstavljaš, da bi bili vsi ljudje enaki, da bi imeli vsi enake navade, enake potrebe, enake poglede na svet.

Jasno je, da je vsem nekaj skupno, nekaj temeljnega, ne pa vse in prav v tem je čar raznolikosti narodov!

Glede volilcev iz zelo oddaljenih držav, ki se imajo za Slovence (s tem ne mislim zamejskih Slovencev), pa sem slišala nenavadne zgodbe o nepravilnostih glasovanja in predvsem o dvojnih glasovanjih...etc.

Prej sem bila najprej Slovenka in potem Jugoslovanka, danes želim biti najprej Slovenka in šele nato Evropejka. Zato želim, da moj ideološki poslanec zastopa tudi interese Slovencev.
    

Nadja Kreft, 22.12.09 ob 01:28

Jurc, pričakujem, da mi boš odgovoril, da naša kultura ni ogrožena.

Pa poglejva, kaj sem pozabila še dodati... Menim, da večja ekonomska neodvisnost pomeni tudi večjo svobodo!

Politično, kulturno...    

Nadja Kreft, 22.12.09 ob 01:37

EU uveljavlja načelo, da (tudi v državni) parlament voliš tam, kjer stanuješ. Z vidika EU v redu, z vidika (nacionalne) države slabo. Zato se z Nadjinim stališčem strinjam.
    

Lipe, 22.12.09 ob 06:49

Kar smo hoteli,to smo dobili.Pa če nam je prav ali ne.Žal.    

mirko, 22.12.09 ob 06:58

Nadja, pomisleki so na mestu. Ob upoštevanju dejstva, da je naravni prirastek v Sloveniji nekje na ravni 1,4 otroka na družino, kar vodi v izumrtje naroda...

Po drugi strani pa bi lahko rekli tudi tako: celotna Evropa je na poti izumrtja. Družba se spreminja... Rezultati so tukaj.    

PikiJapok, 22.12.09 ob 11:49

Ne, Nadja, nisi omenila delegatov, »delegatska logika« pač izhaja iz tvojega texta, saj od social-demokratov iz RS zahtevaš, da sta nosilca nekih etničnih (partikularnih) zahtev in ne da sta NAJPREJ socialdemokrata, ki zastopata vse državljane in prebivalce držav članic EU, ki se prištevajo k tej »ideološki liniji«. Takšna bi pač morala biti logika v Evropskem parlamentu – »svetovno-nazorska, ne »plemenska«. In to bi moralo biti jasno prav tebi, menda »kremeniti Slovenki«, saj je »slovenska kvota« v EP pičla. Če bi vsi poslanci v EP glasovali po »plemenski logiki«, bi imele od tega koristi predvsem velike nacije, z več poslanci v EP. EP je bil ustanovljen tudi z namenom preseganja »nacionalne logike«. Instituciji EU, kjer naj bi se branile »nacionalne barve«, kjer še vedno prevladuje »plemenska logika«, pa sta Evropski svet in Svet EU, v katerih predsedniki vlad (ali držav) oz. ministri posameznih držav, ne glede na velikost države, lahko izpostavljajo, branijo in uveljavljajo svoje partikularne interese. V Svetu EU se o manj pomembnih rečeh glasuje z navadno večino, o tistih bolj pomembnih (in teh je največ) s kvalificirano 70% večino, o tistih najbolj pomembnih rečeh pa je potrebno doseči soglasje (če samo ena država da veto, zadeva propade). V Evropskem svetu pa se, razen o poslovniških rečeh, skoraj vedno odloča s soglasjem. Skratka, v Svetu EU in ES lahko predsedniki, ministri glasujejo »partikularno«, v EP pa »čezmejno«. Tudi delovanje Evropske komisije naj bi bilo »čezmejno«.

Glede ogroženosti. Ne počutim se ogrožen, razen če se znajdem v družbi nacionalistov. Strah in sram me je primitivizma nacionalizma. Glede ekonomske neodvisnosti pa je »vse« povedal že ekonomist Jože Mencinger – slovenska ekonomija je »ekonomska provinca« EU. Z vključitvijo RS v EU in vstopom v evro-območje se je RS odpovedala monetarni in »carinski« politiki, ostali sta ji še fiskalna in plačna. Pa tudi slednji sta v veliki meri »določeni« s tržno logiko in ekonomskimi »zakoni«. Kljub temu bi bil za slovensko ekonomijo kot malo ekonomijo vsak (ekonomski, politični, kulturni…) avtizem – samomor. Značilnost slovenske osamosvojitve je v tem, da se je RS lahko »osamosvojila« zaradi mednarodnih razmer v devetdesetih prejšnjega stoletja, ki so jih in jih še določajo rast blaginje po drugi svetovni vojni, relativno varno mednarodno okolje (zdi se, da vojn med velikimi državami EU niso več možne) ter procesi globalizacije in hkrati združevanja na evropski celini. Integracija zahodno-evropskih držav se je začela po 2. svetovni vojni, od začetka je šlo za politično-ekonomski akt, saj je takratna evropska elita verjela, da je mir v Evropi možen le, če države vzpostavijo nekakšno federacijo in »prepletejo« svoje ekonomije. Globalizacija, ki je sledila kasneje, pa je pospešila proces evropske integracije, v to je »prisilila« tudi velike države (ki si takisto ne morejo več privoščiti ekonomske samozadostnosti). Tako je nastal več kot 400-milijonski trg, na katerega povečini izvaža tudi RS. Ni razloga za ogroženost v EU; rečeno drugače: vsak avtizem bi bil bolj škodil slovenski plemenski identiteti, kot ji sodelovanje RS v projektu EU. Evropska identiteta tudi ni nekaj, kar je v konfliktu s slovensko. Tako kot si lahko hkrati Ljubljančanka in Slovenka, si lahko hkrati tudi Ljubljančanka, Slovenka, Evropejka, ateistka, socialdemokratka, vegeterjanka, navijačica Olimpije,… Skratka, lahko pripadaš različnim zgodbam oz. različnim zamišljenim skupnostim (narodi so prav to - zamišljene skupnosti, in ne biološko dejstvo). Identiteta je stvar dinamičnega procesa, ne statičnega. V identitetno »statiko«, utemeljeno na "krvi in grudi", verjamejo nacionalisti…
    

Jurc, 23.12.09 ob 00:48

No pa smo spet v Jugoslaviji. S to razliko da je le redkim bolje kot takrat.
    

Damir, 23.12.09 ob 08:50

ZA Nadjo ne vem, zame pa vem, da vsaj o delu moje usode odločajo tujci (nobeden poslanec slovenskega in nobeden poslanec evropskeega parlamenta ni moj sorodnik). DA, v ljubljanskem parlamentu uporabljajo nekaj kar je podobno slovenskemu jeziku, o razumljiivosti politične latovčine kdaj drugič.
Zato nimam nič slabe vesti, če se včasih bolje počutim kot evropejec, kot pa član bratovčine iz doline Šentflorjnske. In če v Sloveniji voli tu živeči (denimo) Irec me prav nič ne moti. In prav nič nimam proti, če kak del naše nacionl- (istične) ne-kulture odmre.     

Ludvik, 23.12.09 ob 20:34

PikiJapok, nismo ZDA in narodi, ki so vstopili v EU imajo malo več tradicionalne kulture in zavesti. Ne gre za nacionalizem!

Le zakaj se naši zamejski slovenci tako zelo borijo za svoje pravice, ki so jim bile nekoč tudi pravno-formalno zagotovljene.

Napisala sem, čas bo pokazal svoje a izkušnje Slovencev se do sedaj grenke...

Mladina to težko razume, ker gleda na vse skupaj drugačedrugače..

    

Nadja Kreft, 27.12.09 ob 18:47

Ludvik, me vem, kaj imajo nekateri moji svojci ki so bili v DZ veze s tem kar sem napisala. Menim, da si me razumel narobe ali pa ti je malo mar za Slovence, saj smo tako in tako vsi (posplošeno) "ljudje".

Ja seveda smo, le radi bi ohranili vsaj tisto malo, kar imamo.

Poglej malo čez mejo, tudi tam so Slovenci    

Nadja Kreft, 27.12.09 ob 18:53

Nisem kakšna poznavalka Unije, ampak lizbonska pogodba je le korak naprej. Ne vem, kaj bi izgubila Slovenija z lizbonsko pogodbo, saj smo celo pridobili enega poslanca več. Po tej pogodbi je vsak tudi državljen Unije in zato lahko voli ne glede v katerem delu EU živi. A ni to prav? Kje vidiš bavbav?
Po pogodbi je dobil več pristojnosti parlament. Važno je pa tudi, da je Listina o temeljnih človekovih pravicah postala pravno obvezujoč dokument.    

Demie, 28.12.09 ob 19:49

@Nadja: ne razumem kaj ima ZDA s tem? V ZDA imajo v tem trenutku 2.1 otroka na družino, kar je ravno nekako prav za samoobnovo.

V EU imamo v povprečju 1,41, v nemčiji menda celo samo 1,3. V Sloveniji menda 1,4. Meja 1,3 naj bi bila "point of no return". Nisem se poglabljal v točnost izračunov, a situacija ni ravno bleščeča.

Kot je rekel Gadafi, bo EU islamiziran brez meča.    

PikiJapok, 29.12.09 ob 19:50

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.