Napaka!

  • Ogled strani je omogočen samo registriranim uporabnikom/cam.

Jutri bom ena od zelenih luči za Hrvaško

28.01.09 20:26

(objavi kot novico)

Jutri (v četrtek, devetindvajsetega) bo Državni zbor odločal o ratifikaciji mednarodne pogodbe o vstopu Hrvaške v Zvezo Nato. Po ponedeljkovi seji Odbora za zunanje zadeve je skoraj gotovo, da bo Državni zbor jutri premogel potrebno dvotretjinsko večino za ratifikacijo. To je dobro.

Prvič zato, ker je čim hitrejša integracija Hrvaške in drugih držav Zahodnega Balkana v evroatlantske integracije sama po sebi slovenski nacionalni interes. Želim verjeti, da imamo z državami, s katerimi smo do leta '91 prebivali v skupni državi, veliko skupnega: del skupne zgodovine, ki bi morala biti za vse nove države nauk in opomin, da je potrebno veliko naporov vlagati v medsebojno razumevanje, strpnost in ustvarjanje prijateljstva; vzajemne gospodarske interese, pri čemer so lahko ekonomije teh držav v mnogih pogledih komplementarne partnerice; dovolj dobro medsebojno poznavanje, ki pogosto lajša navezovanje stikov in ustvarjanje prijateljstev.

Drugič zato, ker predstavlja prostor nekdanje Jugoslavije področje najvišjega zunanjepolitičnega interesa. Na tem prostoru smo gospodarsko močni, to prisotnost pa lahko še dodatno krepimo. Tudi na Hrvaškem, kjer smo zaradi odprtih in prepogosto zaostrenih meddržavnih vprašanj izpustili mnoge priložnosti slovenskega gospodarstva: v bančništvu in zavarovalništvu, v energetiki, v trgovini ali na vseh drugih področjih, kjer znajo naši južni sosedje ceniti pregovorno slovensko kakovost.

Tretjič zato, ker samo zelena luč za hrvaški vstop v Nato ohranja verodostojnost slovenske države pri blokadi odprtja/zaprtja pogajalskih poglavij Hrvaške na poti v EU. Če vstop Hrvaške zavrnemo, evropski javnosti sporočimo, da smo a priori proti Hrvaški, s tem pa porušimo lastne argumente o tem, kar nas v predpristopnem procesu Hrvaške k EU moti: sporni dokumenti, ki jih želimo odstraniti iz vsebine pogajanj.

Čudi (ali pa morda ne) me, da slednjega ne spoznata takšni deklarativni zagovornici slovenskega interesa pri mejnem vprašanju, kot sta SNS in SLS. Z nasprotovanjem ratifikaciji pravzaprav ogrožata ta interes, ki ga imata vedno tako radi na jeziku.

Blokada Hrvaške na vrhu v decembru je v evropskih prestolnicah končno ustvarila posluh in pripravljenost za razumevanje slovenskih argumentov. Posledica tega je dinamična diplomatska ofenziva in aktivno angažiranje Evropske komisije pri iskanju možnih poti rešitev meddržavnih sporov. Tega ne bi bilo, če ne bi slovenska diplomacija z rdečo lučjo jasno in glasno opozorila na ta problem.

Kot kažejo zadnja dogajanja, smo lahko v danem trenutku optimistični. To je dober obet, da - z modrimi in premišljenimi koraki slovenske diplomacije v prvih mesecih socialdemokratske vlade - rešimo najbolj pereč zunanjepolitični problem Slovenije.

 

Komentarji

Sva že dva. :)    

Luka Juri, 28.01.09 ob 20:32

Trije    

Lipe, 28.01.09 ob 20:33

Tu pišeš o svoji bodoči potezi? Zakon! :)    

Aleš, 28.01.09 ob 20:40

Lepo da si s svojo odločitvijo seznanil vsaj sodelujoče na RB.Verjamem,da je odločitev dobro pretehtana in da bo produktivna...    

Andrej Š, 28.01.09 ob 20:47

Matevž bravo,pametna poteza in končno nekaj dobrega.Prav je tako.LP    

marija, 28.01.09 ob 21:08

Ma ja tudi meni je OK.... Jas ne vem zakaj takšen BavBav okoli Hrvaške...Itak nas je bilo polovico tam spočetih .... XD sam sem biu na Hvaru :D    

/, 28.01.09 ob 21:20

Hrvati v NATO-ja,kriznih žarišč je po svetu dovolj in vojakov imajo tako preveč. Naj se izkažejo v Gazi ali v Afganistanu.
O mejnih vprašanjih pa ne pozabimo,da smo še v lanskem letu poslušali,da ni meja problem Ljubljane in Zagreba ampak Bruslja in Zagreba.Ko pa je Slovenija zablokirala pristopna pogajanja ,je to nenadoma zopet dvostranski problem.Podpore iz Bruslja več ni.Kot kaže, bo o tem odločala ena od najmočnejših članic EU,verjetno Nemčija, saj je to njeno vplivno območje.Potegnili bomo kratko.
    

cof, 28.01.09 ob 21:40

Ja, Hrvaška naj gre tudi s slovenskim soglasjem v NATO. Pri tem pa je ena lepotna napaka, kakor vselej, ko gre za slovensko hrvaške odnose. Iz več izjav na HTV je razbrati, da bi hudobni Slovenci sicer blkokirali njihov vstop, a na nas pritiska velika sila, njihova zagovornica, ki se je bojimo. Voditelj oddaje Otvoreno se celo vprašuje ali se to lahko zgodi pri slovenski blokadi vstopa v EU. Odgovor prisotnih je bil, da se bo to zagotovo zgodilo. Torej Sloveniji se pripisuje nagajanje Hrvaški zaradi ljubosumnosti, ker ta prevzema odločujoč vplivni položaj na Balkanu, blokado pa bo prej ali slej opustila zaradi velikih pritiskov številnih Hrvaških prijateljev v Evropi ni onstran Atlantika.     

Bogdan Škofljanc, 28.01.09 ob 23:35

Odvisno je le od tega ali je kakšen podoben "sporen" dokument tudi v "vlogi" za Nato ali ne. Če je, potem to manjša verodostojnost, in ne bo več mogoče verodostojno nasprotovati EU dokumentom, če jih ni, je pa ok.

Javnost pa o tem ne more presojati, ker so tako EU kot Nato dokumenti za javnost tajni, tako da lahko le verjamemo ali pač ne, politikom, ki pri prezentaciji tega kar so videli očitno uporabljajo različna očala.     

Marko Pavlišič, 29.01.09 ob 08:02

Marko se strinjam. Več ali manj v svojo lastno promocijo.    

Slavica, 29.01.09 ob 09:23

Marko se strinjam. Vsemu ni potrebno nasprotovat kar povprek. Verjamem tistim, ki pravijo, da za vstop v Nato ni spornih dokumentov, če pa lažejo se bo kaj hitro pokazalo saj bodo Hrvati zagotovo to izrabili. Za EU pa tako ni pogajalska komisija naredila ničesar kot je moč razumet. In to je po moje pravilno. Zakaj? Pogajat se tako in tako ne smejo lahko samo ugotavljajo dejstva iz leta 91. Lepo im piše v Ustavi: Splošne določbe - 4. člen citiram: Slovenija je ozemeljsko enotna in nedeljiva država. Konec citata. Kratko in jasno.    

Dugi, 29.01.09 ob 10:05

Pravilno Matevž.Če ni spornih zemljevidov naj gredo Hrvatje v NATO.Obveščaj nas še kaj.    

mirko, 29.01.09 ob 10:54

Matevž se kar strinjam s tvojim pogledom na to tematiko. Dejansko Slovenija nima realnih argumentov, da bi zadrževala Hrvaško izven Nata, saj gledano iz strokovnega vidika, je Hrvaška daleč pred nami, tako po udeleževanju v mirovnih operacijah po svetu, kot po znanju in izkušnjami, ki si jih je pridobila v dogodkih prejšnjega stoletja. Edina ovira bi lahko bilo skrivanje za nekakšnim kvazi naiconalnim interesom, ki mi ga noben ne zna opisat, ko ga vprašam, kaj to je. Lahko bi se tudi počutili ljubosumne, ker bomo z vstopom Hrvaške v Nato in EU izgubili "primat" nad poznavanjem Balkana. Pa vendar smo se sami odpovedali temu položaju že dolgo tega. Kljub ničkolikokrat izraženim stališčem, da je Z. Balkan absolutna ekonomska, varnostna itd prioriteta, je slovenska politika delovala na tem področju brez nekakšne dolgoročne strategije in usklajenega nastopa. To se kaže tako na političnem nivoju, gospodarskem in varnostnem. Naša dejanja so nas sama oddaljila od tega območja, ki bo za Evropo vedno predstavljalo stičišče civilizacij, osrednjo tranzitno pot do Azije in zato posledično zelo nestabilno in potencialno krizno žarišče.
Počasi besede, da smo poznavalci tega ozemlja izgubljajo smisel, saj mlade generacije ne poznajo več jezika, v slovenski zavesti se utrjuje prepričanje, da Balkan nekaj zaostalega nizkega in da si mi ne smemo mazati rok s tem, slovenska podjetja se še le s težavo prebijajo na tamkašnja tržišča, če se ne motim nimamo na nobeni univerzi ustrezne katedre za balkan, kar nas tudi teoretično in akademsko hromi itd.
Zato pozdravljam vsako pobudo in potezo, ki gre v povezovanju Slovenije z območjem Z. Balkana, predvsem v smeri, da to ozemlje vežemo nase in da smo mi tisti, ki ga bomo pripeljali v EU.    

Miloš Kosić, 29.01.09 ob 12:49

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.