2010: Zmagoslavje Janeza Janše

25.05.09 09:36

(objavi kot novico)

Moram reči, da sem globoko zaskrbljen nad (ne)ukrepi sedanje vlade in, po mojem mnenju, popolnim nerazumevanjem sedanje krize. Tako politikom kot velespoštovanim ekonomistom manjka vsaj trohica ZKP - zdrave kmečke pameti.

Tudi pri nas so se ukrepi vlade za zmanjševanje posledic ali ublažitev krize bili usmerjeni samo od zgoraj navzdol: banke, podjetja, delodajalci, nič od teh pomoči pa se ni prelilo na tiste, ki so pomoči dejansko potrebni, na navadne državljane.

Do neke mere razumem ameriško obsedenost z bankami in pomočjo bankam, saj njihovo gospodarstvo temelji na bankah. Če se ustavijo banke, se ustavi vse.

Naše gospodarstvo, se mi zdi, temelji na potrošnikih. Če potrošniki ne trošijo, se vse ustavi, ne glede na aktivnost bank, saj je slovenski potrošnik veliko bolj gotovinski potrošnik. Ameriški potrošniki kupujejo večinoma vse na kredit in so torej kreditne kartice ter banke pri njih temelj gospodarstva. Pri nas pa ponavadi porabimo toliko, kolikor imamo, oziroma toliko, kolikor vemo, da bomo v kratkem imeli.

Podpiranje bank in podjetij, delodajalcev v slovenskem okolju, v katerem so moralni standardi praktično neobstoječi, se nujno izrodi v podpiranje že tako bogatih in politično zaščitenih nesposobnežev.

Mladina piše, da nam grozi drugi, še hujši val krize.

Jaz pravim, da nam grozijo še četrti, peti in šesti oziroma kar dolgo utapljanje, ki bo bistveno preseglo dimenzije Velike depresije. V to nas bodo peljali naši pametni politiki in strokovno podkovani ekonomisti, in sicer zato, ker politiki nimajo dovolj moških atributov, da se spoprimejo s težkimi vprašanji, ekonomisti pa so premočno zasidrani v lastnih doktrinah. 

Politiki bi se v takšnem trenutku morali izključno osredotočiti na reševanje krize od spodaj navzgor (z UTD, na primer) in v državi vpeljati izredne razmere (v smislu nacionalne kampanje za reševanje določenega problema, kot je, recimo, Churchill napovedal "kri, pot in solze"), da se rešimo krize. Za ekonomiste pa mi je jasno, da ne vidijo rešitve, saj so del problema. Današnja kriza je kriza določenega gospodarskega modela, ekonomske doktrine, ki se je v lastni ošabnosti postavila za edino mogočo, ter je prav zaradi tega nesposobne videti lastne omejitve in pomanjkljivosti. Še več: danes veljavna ekonomska doktrina, zaradi katere se državna pomoč steka v napačne žepe, je po svoji naravi povsem ideološka, saj ne dopušča ugovarjanja. Kdor koli ji nasprotuje, je označen za neizobraženega ignoranta, ki sploh ne ve, kako gospodarstvo deluje.

Žal mi je le, da bomo verjetno prišli do lakote, izgredov in razrednega boja, preden bodo politiki in ekonomisti razumeli, da bi bili morali ukrepati pametneje veliko prej.

Leto 2010 bo torej odlično leto za vzpon, dobesedno apoteozo, Janeza Janše, saj kot populist brez enega samega tehtnega argumenta, samo čaka na kopičenje čustvenega naboja med ljudmi, da to energijo sprosti v tisto smer, ki je zanj najbolj ugodna.

Bomo sedeli križemrok, se pustili, da nas še naprej hipnotizirajo z bebavimi resničnostnimi šovi in lažnimi novicami, dokler se ne zbudimo v kruto realnost, da je prepozno. Bojim se, da je odgovor na to vprašanje: Da. Nek francoski mislec je zelo lepo povedal: Prezgodaj je, da bi dojeli, da je že prepozno.

Komentarji

Se strinjam!    

pohar, 25.05.09 ob 09:59

Pusti to. Glavno je, da se zmaguje na pomembnih vprašanjih. Se pravi da bomo (končno) dobili Titovo ulico.     

Marko Pavlišič, 25.05.09 ob 10:37

Nič ne bi škodovalo politikom in politikantom, če bi kdo pokukal v soboto v Kumrovec in bi doumel," da se i bez njih može".
Narod bodo dvignile neživljenske razmere bolj kot pa katerakoli kampanija.    

Slavnik, 25.05.09 ob 11:40

Saj to je to, Ivan.
Žal mora priti do neživljenjskih razmer, da se dvignemo oziroma, da politiki sploh razumejo, kje je problem, kaj potrebujemo.
Obstaja pa nevarnost, da nekdo to obrne v svojo korist, in kdo bolje kot pa populisti in torej JJ ter njemu podobni.    

Peter Szabo, 25.05.09 ob 11:59

Janša, pa res ne predstavlja nikakršne alternative v dani situaciji.Zdaj ni čas za prozoren populizem in demagogijo.    

RomanM, 25.05.09 ob 12:10

Znano je, da so ljudje z vizijo praviloma brez moči, tisti z močjo pa praviloma brez vizije. In bojim se, da se lahko pripeti, da bo v "nikakršni alternativi v dani situaciji" (po RomanM), kakšen JJ segel po prozornem populizmu in demagogiji, kar nas bo drago stalo.     

licko, 25.05.09 ob 12:40

Strinjam se, RomanM, da ni čas za populizem, toda to je "to, kar bi moralo biti" in ne "to, kar je".
Žal, je - kot je poudaril licko - tako, da prav v takšni situaciji tudi populizem zelo dobro "rata".
Leta 1936 v Nemčiji, racionalno gledano, ni bil čas za populizem, vendar je vžgalo.    

Peter Szabo, 25.05.09 ob 13:16

Samo ena stvar mi ni jasna. Vsi vemo, da kriza ni prišla čez noč. Vsi vemo, da se vedno vse za začne najprej v glavah ljudi. Nič ni drugače s krizo. Kapitalisti so se povampirili, vrednote so padle na minimum... In evo krize. In kako lahko lahko sedaj pričakujemo, da se bodo pa ukrepi proti krizi ki se je nabirala leta učinkovali čez noč če pa se more začeti reševati tam kjer se je začela. V glavi. Medij ki aferaško poročajo, JJ s svojimi vojaki ki dramatično nastopa pa so pravi inkubator slabe volje, strahu, apatije... ki se nabira v ljudeh.
Za moje pojme, vladni ukrepi niso slabi. Niso pa antibiotiki, ki bi prijeli po parih dneh. Sploh pa je kriza globalna, In tisti ki verjame, da lahko JJ reši krizo pri nas in iz Slovenije naredi oazo sredi sahare pač ni realen.
Če vlada ukrepe ima, če v njih verjame vendar se mora na njihove učinke malo počakati, če ima vizijo... potem naj samo z dobro medijsko kampanjo ki ne bo več obljubljala ( da ne bo zvenelo kot leporečje ki ne daje učinkov) ampak predvsem mirila ljudi stopi pred javnost. Vse ostalo, bodo naredili ljudje sami, Samo malo pozitivnih impulzov naj pošiljajo v javnost, da preglasijo to JJ-jevo ofenzivo populizma.




    

Polona, 25.05.09 ob 13:35

Peter se popolnoma strinjam s tabo,če samo pogledamo rezultate glasovanja v četrtkovi oddaji Trenja,pa čeprav moram reći da na taka glasovanja malo dam,ker so zmontirana,pa vendar ljudje so začeli govoriti,kako jim je žal,da so dali glas Pahorju in da te napake nikoli več ne ponovijo,to je sicer zelo kruto slišat,pa vendar nihče se nad tem ne zamisli,ljudje pa iz dneva v dan živijo na robu in še huje postaja.Janša pa zna to dano situacijo čudovito izkoristit in jo že izkorišča sebi v prid.V danem trenutku je populizem res odveč,pa vendar ga JJ lepo izkorišča in piha na dušo ljudem,kateri so seveda pozabili,da so v njegovi vladavini živeli še slabše in da se za dano situacijo lahko med drugim zahvalijo tudi njemu.Žal lahko smo v skrbeh,če naši vrli politiki ne bodo začeli resneje ukrepat,kajti potem bo leto 2010 morda pri nas prišlo že veliko prej.    

marija, 25.05.09 ob 13:40

Žal se ne strinjam s tabo, Polona.
Ukrepi niso slabi, vendar niso niti dobri. Seveda ne morejo delovati kar čez noč, tega tudi ne pričakujem, vendar so preveč usidrani v tradicionalnem makroekonomskem razmišljanju, ki je to krizo tudi povzročilo. Bojim se, da je kriza veliko večja in bi torej ukrepi morali biti veliko bolj izvirni, netradicionalni, nekonvencionalni, drzni. Ko se Titanik potaplja, je treba kar nekaj poguma, da skočiš na rešilni čoln, toda to je tudi edino, kar nam je preostalo.
Ne le priznavam, da sem zmotljiv, temveč se tudi zavedam, da se lahko močno motim, vendar se mi kljub temu zdi, da ekonomisti krizo hudo podcenjujejo in bomo - kot sem napisal - ugotovili, da je prepozno šele takrat, ko bo res prepozno.    

Peter Szabo, 25.05.09 ob 13:55

Peter bodimo realni. Eden od tistih, ki je krizo predvideval je bil človek, ki jo sedaj rešuje. Mitja Gaspari. Pa kaj se je takrat zgodilo z njim. Nič. Linčali so ga. In evropsko gospodarstvo je čiso preveč povezano med sabo, da bi se kriza,lahko rešila tako, da bi se sprejemali ukrepi, neodvisni od dogajanj v EU.
Kot pravim tudi zdravila ne primejo čez noč. Pa še ta imajo lahko stranke učinke. Tako je z ukrepi. Zgodi se, da ne primejo zaradi stranskih učinkov iz tujine.
    

Polona, 25.05.09 ob 14:08

Upam,da bo ta kriza ,ki so jo zakuhali bankirji in ostala svojat iz celega sveta,prinesla tudi kaj dobrega.Če so se oziroma bodo iz tega kaj naučili,se bo po končani krizi stanje izboljšalo.Dobrine sveta bodo bolj enakomerno porazdeljene.Vladni ukrepi pa bodo počasi začeli dajati rezultate.Trenutno sem pač optimist.    

mirko, 25.05.09 ob 15:24

mirko tako se govori. Ne pa da se v gospodarski depresiji dovolimo pasti še v mentalno.
    

Polona, 25.05.09 ob 15:29

Vsaka kriza mine, tudi ta bo minila! Hlastači in pohlepneži so grabili desetletja, zdaj več nimajo kaj! Zato rešujejo svoje riti! In upam, da bo tako kar nekaj časa,da ne bodo posegali tja, kjer so že vse zaj...li! Potrpljenje, optimizem in več glasnih in predvsem dobrih retorikov, ki bodo preglasili JJ in narodu vrnili vero v državo!
In Polona, strinjam se s tabo - mentalna kriza, lahko povzroči večje gorje kot gospodarska! Tin Ujević je nekoč dejal:
"Kad se luda masa zatalasa, ni pametnome nema spasa"!    

Jadranka B., 25.05.09 ob 17:42

Zanimivo je, kako vlada dokaj enotno mnenje o vzrokih za sedanjo krizo. Če tudi sami kdaj podvomite o tem kar lansirajo množični mediji, bo morda zanimivo branje: http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=10167

Za tiste, ki želijo imeti širši pogled, pa se potem sami odločijo, čemu verjamejo. Meni se zdi vsaj toliko prepričljivo kot siceršnje mainstream razlage.     

Marko Pavlišič, 25.05.09 ob 23:31

ObvestiloZa vsebino komentarjev ne odgovarjamo. Avtorje komentarjev naprošamo, da skladno s pogoji uporabe spletnega mesta spoštujejo mnenja in stališča drugih ter ne izražajo sovražnega govora oz. nestrpnosti.