Ločevalna dieta – kaj je in kaj jo dela edinstveno med dietami?

ločevalna dieta

Ločevalna dieta je relativno nov trend v hujšanju, ki je pred leti obnorel svet. Skoraj vsakdo, ki se je spopadal s prekomerno telesno težo, je del te teže kdaj poskušal izgubiti tudi s pomočjo ločevalne diete. Nihče ni bil »imun« na ta trend – niti »navadni smrtniki«, niti znane osebnosti.

Do danes pa je ločevalna dieta počasi izginila z radarja prepoznavnosti, a njeni zagovorniki še vedno trdijo, da je to najboljši način izgube odvečnih kilogramov.

Za kaj pravzaprav gre? Ločevalna dieta, poznana tudi kot 90-dnevna ločevalna dieta, je način prehranjevanja, pri katerem je določene skupine živil prepovedano mešati med sabo, lahko pa se jih uživa ločeno, po dnevih.

Pri ločevalni dieti se živila delijo na skupine A, B, C, D in E; v skupino A spadajo ogljikovi hidrati, recimo kruh, testenine in riž, v skupini B so zelenjava in gobe, skupino C sestavljajo beljakovine, torej jajca, sir, ribe in meso, v skupini D so maščobe, tako rastlinskega kot živalskega izvora, skupina E pa je skupina sadja, ki ji pripada tudi paradižnik. Kot omenjeno, tisti, ki se držijo ločevalne diete, lahko skupaj uživajo le nekatere od teh prehranskih skupin; skupini A in C absolutno ne gresta skupaj, medtem ko lahko tako prvo kot drugo vsako posebej kombiniramo z živili v skupinah B in D. Načeloma lahko pri ločevalni dieti uživamo vsako skupino tudi samostojno, čeprav se uživanje samih maščob seveda odsvetuje. Obstaja pa še nekaj drugih zapovedi, med drugim ta, da lahko živila iz skupine E, torej sadje, jemo samo na tešče in po možnosti brez, da bi zraven pili vodo, ki je pravzaprav ne smemo uživati nikoli med jedjo.

Ločevalna dieta zapoveduje, da se določene skupine živil uživajo ob določenih dnevih, ki si sledijo v točno določenem zaporedju.

Celo znotraj teh dni so zapovedi glede tega, kaj lahko jemo in česa ne, precej stroge, saj tudi nekaterih živil iz iste prehranske skupine ni dovoljeno uživati skupaj (recimo rib in ostalega mesa). Tako je pravzaprav kar za vsak posamezni dan diete določen jedilnik, ki se ga je potrebno držati. Seveda se ti jedilniki od vira do vira razlikujejo.

ločevalna dieta

Prvi dan diete je vedno beljakovinski dan, ko je na jedilniku pretežno meso. Sledi mu škrobni dan, ko se uživajo jedi, kot so leča, grah, fižol, krompir, riž, kruh in solata. Tretji dan diete je ogljikovo hidratni dan, ko si lahko privoščimo špagete. Zadnji, četrti dan pa je sadno zelenjavni dan, ko je na jedilniku, kot že ime pove, sadje in zelenjava. Po sadno zelenjavnem dnevu se cikel ponovi, začenši z beljakovinskim dnevom. Po štirih tednih diete sadno zelenjavnemu dnevu sledi vodni dan, ki je v bistvu dan postenja, saj se na ta dan ne sme uživati ičesar drugega razen vode, mineralne vode, čaja ali kave brez sladkorja. Vodnemu dnevu, ki se pojavlja na vsake štiri tedne, normalno sledi beljakovinski dan.

Ločevalna dieta je med tistimi, ki se borijo z odvečnimi kilogrami, priljubljena predvsem zato, ker ne spodbuja stradanja. Bistvo te diete namreč ni v zmanjšanju količine zaužite hrane, temveč v pravilnem kombiniranju posameznih skupin živil. Pri ločevalni dieti so lahko porcije precej velike (eden od jedilnikov za beljakovinski dan zapoveduje tri pečene zrezke). Tudi ljubitelji sladkarij pri držanju ločevalne diete niso prikrajšani, saj imajo na ogljikovo hidratni dan na jedilniku 8 keksov, premazanih z marmelado in tri rebra jedilne čokolade.

Vsak dan tisti, ki se držijo ločevalne diete, zaužijejo tri obroke. Prvi je zajtrk: kava ali čaj brez sladkorja, voda in še nekaj, ponavadi kos kruha. Zajtrk je vedno enak, ne glede na to, ali ste na beljakovinskem, škrobnem, ogljikovo hidratnem ali sadno zelenjavnem dnevu. Edinokrat, ko je zajtrk drugačen kot ponavadi, je ob vodnih dnevih, ko seveda ne jeste ničesar. Kosilo je za vsak dan takšno, kot ga predpisuje jedilnik, večerja pa je vsak dan povsem enaka kosilu, le da je količinsko za polovico manjša.

Ločevalno dieto lahko, čeprav je mnogo bolj zdrava od diet, kjer se striktno omejujejo količine zaužite hrane, v enem kosu držimo največ 90 dni. Po preteku 90 dni je potrebna nekajmesečna prekinitev, nato pa lahko z dieto poskusimo še za dodatnih 90 dni in tako dalje.

Obljube, ki jih tistim, ki se je držijo, daje ločevalna dieta, so precej visoke. V 90 dneh, kolikor naj bi za najboljše rezultate trajala dieta v enem kosu, naj bi izgubili nekje med 18 in 25 kilogramov, kar sploh ni slabo za način hujšanja, ki vključuje samo sledenje določenim prehranskim zapovedim in tistim, ki se tega načina hujšanja držijo, ne predpisuje tudi redne telovadbe. To je torej način, da brez vsakodnevne vadbe in posebnega napora, samo s tem, da smo pozorni, katera živila med seboj kombiniramo, izgubimo kar precej odvečnih kilogramov in pri tem nismo prikrajšani ne pri količini, ne pri tem, da si sem in tja privoščimo svoj najljubši sladki prigrizek.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja